شاکله تیم ملی در مسابقات کشوری مشخص می‌شود
01 مهر 1402 - 10:23
در گفتگوی تفصیلی با سرمربی تیم ملی گلف: حسن کریمیان؛ سرمربی تیم ملی گلف کشور در رابطه با مسابقات قهرمانی مردان کشور و شرکت در مسابقات قهرمانی مردان آسیا AAC گفت: شاکله اصلی تیم ملی از مسابقات قهرمانی کشور مشخص می‌شود.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، حسن کریمیان؛ سرمربی تیم ملی گلف کشور در یک گفتگوی اختصاصی پاسخ به پرسش‌های مطرح شده در رابطه با مسابقات گلف قهرمانی مردان کشور در رده 18 تا 55 سال و همچنین اعزام ورزشکار به مسابقات گلف قهرمانی مردان آسیا AAC پرداخت که در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

این هفته با مسابقات گلف قهرمانی کشور در رده سنی 18 تا 55 سال در بخش مردان آغاز می‌شود. لطفا درباره اهمیت این مسابقات بگویید؟

در ابتدا باید بگویم این مسابقات هر ساله و در رده‌های مختلف سنی برگزار می‌شود اما در رده سنی بزرگسال 18 تا 55 سال، این رقابت‌ها از آن‌جایی که اکثر ورزشکاران حرفه‌ای و با تجربه در این رده سنی قرار دارند، اهمیت بسزایی دارد و همچنین موقعیت بسیار مناسبی است برای استعدادهایی که به رده بزرگسالان وارد می‌شوند. چراکه می‌توانند با افرادی که دارای رنکینگ بالایی هستند رقابت کرده و در مسابقاتی با سطح بالا به رقابت بپردازند. این فضای رقابتی، باعث می‌شود تا ورزشکاران جوان‌تر انگیزه بالایی برای نشان دادن استعدادهای خود در این رشته و همچنین ارتقای رنکینگ خود داشته باشند.

چگونه افراد برتر در این مسابقات به تیم ملی راه می‌یابند؟

شاکله اصلی تیم ملی از میان افراد برتر در این مسابقات مشخص می‌شود و از میان این نفرات تقریبا 10 نفر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند و در آینده می‌توانیم در جلسات اردوی تیم ملی و اردوهایی که برگزار می‌شود، ورزشکاران را برای اعزام به مسابقات پرورش دهیم. از میان نفرات برتر تیم ملی، دو گروه تشکیل می‌شود. گروه اول نفرات ثابت و برتر هستند که برای اعزام به مسابقات همیشه آماده هستند و گروه دوم نفرات ذخیره هستند که در صورت وجود مشکل و اعزام نشدن برخی از افراد گروه اول این افراد را می‌توانیم جایگزین کنیم.

ملاک‌ها شما برای گزینش افراد در تیم ملی و مشخص کردن نفرات برتر کدام است؟

سه ملاک مهم برای گزینش افراد در تیم ملی و همچنین مشخص شدن نفرات برتر تیم ملی وجود دارد. اسکور (امتیاز)، سویینگ (تکنیک) و اتیکت (اخلاق محوری) که از میان این سه ملاک، تکتیک و اخلاق محوری اهمیت بالایی دارد و باید بگویم ملاک اسکور و امتیار در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد و علت در آن است که ممکن است یکی از بازیکنان ما که از رنکینگ بالایی برخوردار است در یک اردو و مسابقه، به علت وجود برخی مشکلات شخصی نتواند اسکور و امتیاز بالایی کسب کند. بنابراین ما ملاک سویینگ و اتیکت آن بازیکن را نیز مد نظر قرار می‌دهیم.

در رابطه با مسابقات گلف قهرمانی مردان آسیا AAC توضیح دهید؟

از هر کشور 2 نفر به این مسابقات اعزام می‌شود که امسال AAC تنها یک نفر را از تیم ملی ایران به این مسابقات دعوت کرده است. ساختار این مسابقات به شکلی است که در این رقابت‌ها 3 نفر برتر بعد از مشخص شدن به رده‌های بالاتر فدراسیون جهانی گلف راه می‌یابند. نفر اول به مسابقات «گرند مسترز» جهانی گلف دعوت می‌شود. نفر دوم به مسابقات «اوپن بریتیش» که در اسکاتلند بریتانیا برگزار می‌شود راه می‌یابد و نفر سوم به صورت خودکار به مسابقات AAC سال بعد دعوت می‌شود. این مسابقات انگیزه بسیار بالایی برای ورزشکاران گلف کشور به حساب می‌آید. از میان همین مسابقات است که راه‌یابی بازیکنان به تورنومنت‌های بزرگ جهانی میسر می‌شود.
در سال‌های گذشته AAC به صورت خودکار و بدون هماهنگی با فدراسیون گلف ایران، برخی بازیکنان که ایرانی هستند و به عنوان لژیونر در کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند را به عنوان ورزشکار ایرانی به مسابقات دعوت می‌کرد. این مسئله عاملی شده بود که انگیزه مناسب را از ورزشکاران گلف داخل کشور گرفته بود که با رایزنی‌ها و مکاتبات فراوانی که توسط رییس و دبیرکل فدراسیون گلف با فدراسیون جهانی گلف صورت گرفت، خوشبختانه توانستیم سهمیه داخلی را برای اعزام به مسابقات AAC کسب کنیم.
این اتفاق بسیار خوشایندی برای ورزشکاران گلف داخل کشور است. چراکه انگیزه بالایی برای کسب رتبه کشوری به امید اعزام به مسابقات بین‎المللی را به دست می‌آورند. در حقیقت باید این اتفاق صورت می‌گرفت. چراکه این حق ورزشکاران داخلی گلف کشور است که با توجه به وجود زیرساخت‌ها و امکانات کمتر گلف در کشور بتوانند با توجه به تلاش‌هایی که انجام داده اند در رقابت‌هایی بین‌المللی با نام ایران شرکت کنند.
ورزشکاران داخلی هرچه بیشتر بتوانند در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند می‌توانند تجربه خود را به نسل‌های آینده ورزش گلف کشور منتقل کنند و همین مسئله می‌تواند یکی از عواملی باشد که ما شاهد رشد جایگاه گلف ایران در سطح بین‌المللی باشیم.
در پایان باید اشاره کنم که امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همچنین انجام جلسات متعدد با رییس و دبیرکل فدراسیون، بتوانیم سطح پیشرفت اهداف برنامه‌ریزی شده را به میزان قابل توجهی ارتقا دهیم و متعاقبا تلاش ما در این است تا بتوانیم رنکینگ و جایگاه کشور عزیزمان ایران را برای سال 1403 در میان کشورهای قاره آسیا ارتقا دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.