پ
پ

تاریخچه مینی گلف

گفته می شود نخستین زمین مینی گلف را باشگاه زنان به نام پوتینگ (putting) راه اندازی کرده که در خیابان «اندرو» در اسکاتلند بوده است. این باشگاه در سال ۱۸۶۷ تأسیس شده و هنوز هم به فعالیت خود ادامه می دهد. در این باشگاه زنان مینی گلف بازی می کردند. چند دهه بعد این ورزش در آمریکا و انگلستان در هتل ها برای میهمانان طراحی و راه اندازی شد. سندی وجود دارد که یک آلمانی اهل هامبورگ این ورزش را از آمریکا به آلمان آورده و گسترش داد. می گویند در سوئد نیز، دو سوئدی که این ورزش را در آمریکا فراگرفته بودند و در سال ۱۹۳۰ به کشورشان بردند و در سال ۱۹۳۷برای نخستین بار فدراسیون آن را در کشور خود راه اندازی و قهرمانی کشوری را نیز در سال ۱۹۳۹ برگزار کردند.
تا قبل از راه اندازی این فدراسیون، حتی آمریکا نیز چنین کاری را انجام نداده بود این ورزش به این صورت در سراسر اروپا گسترش یافت، به طوری که اکنون در آلمان چندین هزار زمین مینی گلف وجود دارد و ۱۵میلیون آلمانی این ورزش را بازی می کنند و ۱۱هزار نفر نیز عضو فدراسیون مینی گلف آلمان هستند. فدراسیون سوئد ۸ هزار عضو دارد و اتریش، سوئیس، ایتالیا، چک و هلند نیز چندین هزار عضو دارند.
اسناد موجود در آمریکا نشان می دهد نخستین مسابقه به سال ۱۹۳۰ در این کشور برگزار شده است و برای این رقابت¬ها در مجموع ۱۰ هزار دلار جایزه در نظر گرفته شده که برنده نهایی ۲ هزار دلار نصیبش می شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.