مراسم اختتامیه جام گلف دیپلمات ها
19 تیر 1398 - 10:46
جام گلف دیپلمات ها مراسم اختتامیه جام گلف دیپلمات ها برگزار شد و درپایان ضمن تقدیر از نفرات برتر برای کمک به هم وطنان سیل زده تفاهم نامه ای امضا شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، مراسم اختتامیه جام گلف دیپلمات ها جمعه 6 اردیبهشت ماه 98 با حضور برخی از نمایندگان مجلس، دیپلمات های حاضر در ایران، ورزشکاران این رشته و جمعی از اهالی ورزشی کشور برگزار شد.

در آغاز این مراسم عبدالحمید احمدی، معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در مورد نقش ورزش و همبستگی کشورها گفت:
استفاده از فرصت ورزش برای توسعه دوستی ها و در موضوعاتی مثل سلامت و اوقات فراغت ارزشمند است. امیدوارم با همکاری نزدیک کشورهای خارجی حاضر در ایران زمینه برگزاری چنین برنامه هایی در همه رشته های ورزشی فراهم شود .
او در ادامه افزود: ایران همواره با رویکر صلح با دیگر کشورها صحبت کرده است و امیدوارم در همه بخش ها شاهد چنین رویکردهایی باشیم و به جای تخاصم و دشمنی، صلح و دوستی جایگزین شود.

حمید عزیزی، رئیس فدراسیون گلف هم در این مراسم با اشاره به کشورهای شرکت کننده در مراسم گفت: بیش از 40 دیپلمات از حدود 30 کشور به عنوان شرکت کننده و ناظر در مسابقات و مراسم اختتامیه حضور داشتند. با توجه به اینکه گلف رشته ای المپیکی است با تلاش خانواده گلف، همراهی دستگاه ورزش و اراده ملی پوشان و کادر فنی المپیک 2024 پاریس و ارتقا شرایط بین المللی این رشته در ایران را هدف قرار دادیم.

در پایان این مراسم تفاهم نامه ای بین سازمان جوانان و سازمان داوطلبان هلال احمر با برخی از رسانه ها جهت دعوت چهره های ورزشی ، هنری و فرهنگی برای کمک به هم وطنان سیل زده امضا شد و از نفرات برتر جام گلف دیپلمات ها هم تقدیر به عمل آمد.

حمید عزیزی در اختتامیه این مراسم گفت: به یمن حضور دیپلمات ها و مهمانان عزیز در نخستین رویداد گلف کشور در سال جدید این جام یادواره قهرمان فقید شهبار حسین پور به بهترین نحو برگزار گردید. باور دارم این مسابقه نقطه عطف همبستگی، تعامل و رفاه دیپلماتیک ترین ورزش جهان در بین همه اعضای خانواده گلف ایران اعم از داخلی و خارجی در سال جدید است. که برآیند آن معرفی ظرفبت این رشته ورزشی در ابعاد مختلف قهرمانی، همگانی و این بار در حوزه دیپلماسی ورزشی است.

او در ادامه بیان کرد: گلف دیگر برچسب گران، لوکس و اشرافی را ندارد هر چند در کانون توجه دبپلمات ها قرار گرفته است.

فدراسیون گلف در کشور ما قریب 25 سال سابقه دارد. ابن رشته با بیش از یکصد سال سابقه مقید در کشور روزهای پیشرفت خود را از سال های گذشته آغاز کرده است. این رویداد که چندمین دوره خود را به پایان رسانده با حضور و استقبال قابل توجهی از سوی سفارت خانه های مقیم تهران، دبپلمات های ارشد کشور در اقصی نقاط و نیز حمایت های دستگاه های مختلف مواجه گردید. این برای فدراسیون گلف بسیار ارزشمند و پر اهمیت است.

بیش از 40 دیپلمات از نزدیک به 30 کشور در ابن رویداد حضور داشتند، مسابفه دادند، بازدید کردند یا در اختتامیه حضور داشتند.
از آنجا که گلف رسما در المپیک 2020 در جدول مسابقات قرار دارد. با تلاش خانواده گلف و همراهی دستگاه ورزش و اراده ملی پوشان برای المپیک 2024 پاریس و ارتقا شرایط بین المللی گلف ایران را هدف داشتیم.
امشب میزبان مقاماتی هستیم که ورزش گلف و بازدید از این مسابقه وزین برایشان متفاوت است چرا که مشاهده کردند گلف در ایران به رغم مشکلات زیرساختی موجود همچنان گردآوردنده و تجدید کننده دوستی های دیپلماتیک ورزشی، سیاسی، اقتصادی و تجاری در کنار بهره گیری از ویژگی های سلامت و آرامش روانی است. اما در کنار این رویداد هم وطنان خود را از یاد نبردیم بنا بر رسالت اجتماعی خود تلاش می کنیم تا یاری رسان زندگی هم میهنانی باشیم که در سیل های اخیر عزیزان و خانواده های خود را از دست داده اند. در این راستا امشب تفاهم نامه ای بین سازمان جوانان هلال احمر و سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ایران با رسانه های ورزش سه، آنتن و تماشا برای دعوت چهره های ورزشی برای چالش کمک به سیل زده گان منعقد خواهد شد. از همکاری صمیمانه وزارت امور خارجه، وزارت ورزش و جوانان و کمبته ملی المپیک برای برگزاری این دوره از رقابت ها بسیار ممنون هستم. مخصوصا از دیپلمات های عزیز که با حضور ارزشمندشان که سهم ویژه ای در توفیق و ارتقا این جام داشتند ممنون هستم. این نوید را می دهم که فدراسیون گلف کشور با برگزاری سالانه این رویداد همچنین برگزاری کلاس های آموزشی برای دیپلمات های حاضر در ایران در خدمتشان باشم.
از شما شرکت کنندگان، مهمانان و بیمه دانا به عنوان حامی رویداد سپاس گذارم. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارکنان وزارت ورزش اعضا جمعیت هلال احمر ممنون هستم. امیدوارم این رویداد و حضور ارزشمند شما در کمک به توسعه گلف برایمان کارساز باشد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.