اردو تیم ملی پسران زیر 18 سال در ابعاد مختلف کیفی و فنی به خوبی برگزارشد
06 آذر 1402 - 12:31
گزارش تفصیلی دومین اردوی تیم ملی گلف پسران زیر 18 سال سلیمانی: کادر فنی اردو شامل استاد گودرز مولایی به عنوان سرمربی و سجاد کرمپور به عنوان مربی به خوبی و با کیفیت بسیار بالا تمرینات و اصول فنی لازم را آموزش دادند.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف؛ سعید سلیمانی؛ دبیر هیئت گلف استان آذربایجان غربی گفت: از زمان شروع به کار هیئت گلف استان آذربایجان غربی، قریب به 4 سال می‌گذرد و در این مدت تلاش بر آن بود تا این رشته ورزشی به مردم استان آذربایجان غربی به خوبی معرفی و بسترهای ارتقا و رشد رشته‌های تابعه ورزش گلف، نهادینه سازی شود.
وی با توجه به برگزاری دومین دوره اردوی تیم ملی گلف پسران زیر 18 سال گفت: 16 نفر از نفرات برتر گلف زیر 18 سال به این اردو دعوت شدند و این اردو در ابعاد مختلف کیفی و فنی به خوبی برگزارشد.
دبیر هیئت گلف استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: در اولین دوره اردوی تیم ملی زیر 18 سال پسران که به میزبانی تهران برگزار شد، نحوه سوئینگ به این افراد آموزش داده شد اما در اردوی اخیر برای اولین بار آموزش اصولی درایو در مسافت‌ها و میدان‌های مختلف آموزش داده شد و بی شک از لحاظ فنی و کیفی برای شرکت‌کنندگان بسیار مفید بود.
وی افزود: کادر فنی اردو شامل استاد گودرز مولایی به عنوان سرمربی و سجاد کرمپور به عنوان مربی به خوبی و با کیفیت بسیار بالا تمرینات و آموزش‌های لازم را انجام دادند. استاد مولایی به عنوان سرمربی، بیشتر بر ابعاد کلی اردو نظارت داشت و برنامه‌ریزی اردو توسط وی صورت گرفت. همچنین سجاد کرمپور به عنوان مربی تیم ملی بیشتر بر کارهای تخصصی و جزئیات نظارت داشت و به تک تک نفرات به صورت اختصاصی آموزش‌های لازم را تعلیم داد و بعد از اتمام این اردو یک روز آموزش عمومی توسط کادر فنی اردو برای علاقه‌مندان عمومی در ارومیه صورت گرفت که با استقبال خوبی روبرو شد.

در این راستا گودرز مولایی؛ سرمربی تیم ملی گلف پسران زیر 18 سال گفت: نفرات دعوت شده به این اردو از 7 استان تهران، اصفهان، کرمان، قم، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و مازندران حضور داشتند و اصلاح سوئینگ، تمرینات درایو، آیرون شات، چیپ و پیچ به تمامی نفرات آموزش داده شد و اعضای حاضر در اردو یک تمرین 9 میدانه انجام دادند که با توجه به ارزیابی تمرینات آن‌ها نسبت به اردوی قبل می‌توان گفت نزدیک به 50 درصد از ایرادات اعضای اردو برطرف شد.

همچنین، سجاد کرمپور؛ مربی تیم ملی گلف پسران زیر 18 سال در رابطه با برگزاری دومین اردوی تیم ملی گلف پسران زیر 18 سال به میزبانی ارومیه گفت: گروه سنی زیر 18 سال آینده گلف کشور را رقم می‌زند و بی شک آینده گلف در دستان همین افراد است. وی ادامه داد: از هیئت گلف استان آذربایجان غربی سپاسگذاریم، چراکه میزبانی این اردو را پذیرفت و این مسئله باید به عنوان مشوقی برای دیگر استان‌ها و هیئت‌های گلف باشد تا میزبانی اردوهای تیم‌های ملی را پذیرا باشند. وی اشاره داشت: از دیگر استان‌هایی که می‌تواند میزبانی اردوی تیم ملی را بر عهده داشته باشد استان گیلان است؛ چرا که از لحاظ اقلیمی و پوشش گیاهی در موقعیت مناسب‌تری نسبت به دیگر استان‌ها قرار دارد.
کرمپور افزود: از آنجایی که در بحث زیر ساخت گلف دچار برخی مشکلات هستیم، باید تمرکز اردوهای تیم‌های ملی به سمت تکنیک هدایت شود و از آنجایی که برخی از افراد دعوت شده به تیم ملی زیر 18 سال اصول اولیه گلف را به خوبی آموزش ندیده‌اند، باید تمرکز و زمان بیشتری بر این اصل سپری شود تا از سنین کم بتوانند اصول اولیه و اساسی ورزش گلف را فراگفته و در آینده با مشکلات و نقاط ضعف کمتری روبرو شوند.

در ادامه سلیمانی دبیر هیئت گلف استان آذربایجان غربی در رابطه با وضعیت زمین گلف ارومیه گفت: این زمین به مساحت 43 هکتار در اختیار سازمان مراتع است و از پوشش گیاهی بسیار مناسب و طبیعی برخوردار است و هیئت گلف از این زمین برای تمرین و برگزاری مسابقات استفاده می‌نماید و در تلاش هستیم این زمین در اختیار هیئت گلف استان آذربایجان غربی قرار گیرد.
وی ادامه داد: در صورت موفقیت و واگذاری این زمین به هیئت گلف استان آذربایجان غربی، این استان از یک زمین گلف مناسب با 9 میدان برخوردار می‌شود و به زودی می‌توانیم با تشکیل تیم گلف در لیگ گلف کشور حضور یافته و همچنین میزبان مسابقات لیگ گلف و دیگر مسابقات در سطح کشوری باشیم. در حال حاضر با مکاتبات صورت گرفته با سازمان محیط زیست مقرر شده است که از طریق دبیرخانه وزارت اقتصاد و دارایی پیگیری‌های مورد نیاز برای اخذ این زمین صورت گیرد و امیدواریم بتوانیم به نتیجه مطلوب درست یابیم.

دبیر هیئت گلف استان آذربایجان غربی در پایان گفت: زمین اختصاصی هیئت گلف استان دارای 3 هزار متر مساحت است و در تلاش هستیم این زمین را به رنج تمرین تبدیل و گرین آن ایجاد شود تا برای انجام تمرین ضربات چیپ و پات آماده باشد. همچنین در مجموعه 6 هزار نفری استادیوم غدیر یک زمین 1100 متری برای احداث زمین مینی گلف در حال آماده سازی است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.