گیلان توانایی تبدیل شدن به قطب گلف کشور را دارد
17 مهر 1402 - 11:01
در گفتگوی اختصاصی با رئیس هیات گلف استان گیلان: سارا نوروزی؛ رئیس هیات گلف استان گیلان در رابطه با موقعیت اقلیمی استان گیلان گفت: این استان مناسب‌ترین استان کشور برای توسعه زیرساخت‌های ورزش گلف و تبدیل شدن به قطب گلف کشور است.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، سارا نوروزی؛ رئیس هیات گلف استان گیلان در رابطه با فعالیت رشته گلف در استان گیلان گفت: ورزش گلف از سال 1391 در استان گیلان فعالیت دارد و تلاش‌های بسیار صورت گرفت تا بتوانیم این ورزش را در سطح استان معرفی و بسترسازی کنیم. وی افزود: در چهار سال گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا تعداد ورزشکاران و علاقه‌مندان به این ورزش را افزایش دهیم و توانستیم نزدیک به 300 ورزشکار و علاقه‌مند به این رشته را جذب کنیم، اما متاسفانه به علت فقدان یک مکان و زمین ثابت برای فعالیت در رشته گلف در سطح استان گیلان بسیاری از این افراد نتوانستند به این ورزش ادامه دهند.
رئیس هیات گلف استان گیلان اظهار کرد: خوشبختانه در دو سال اخیر توانستیم برخی اقدامات در جهت رشد و توسعه ورزش گلف در استان گیلان را انجام دهیم و تعداد چند زمین برای تمرین ورزشکاران مشغول به این رشته و همچنین یک زمین گلف 3100 متری در مجموعه ورزشی سردار جنگل شهر رشت از طرف مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان دریافت کردیم که با استفاده از آن می‌توانیم یک رنج تمرین برای گلف داشته باشیم.
نوروزی ادامه داد: یک زمین 14 میدانه مینی گلف در شهر آستانه قرار دارد که چند سال پیش توسط شهرداری شهر آستانه سرمایه‌گذاری شده اما متاسفانه با تغییر اعضای شورای شهر و شهردار شهر آستانه این زمین در طی فرایند ساخت و احداث به حال خود رها شد که از سال 1397 تا امروز مشغول به پیگیری وضعیت زمین مینی گلف شهر آستانه هستیم که متاسفانه تا به امروز این پیگیری‌ها نتیجه بخش نبوده است.
وی افزود: در رایزنی‌های اخیر با مقامات شهرداری موافقت شهرداری آستانه را برای برون سپاری احدات و تکمیل زمین مینی گلف به بخش خصوصی را دریافت کردیم و در حال رایزنی با چند سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تکمیل فرایند احداث این زمین هستیم.
رئیس هیات گلف استان گیلان ادامه داد: علاوه بر موارد فوق یک زمین مینی گلف دیگر در مجموعه پارک شهر در شهر رشت در حال احداث است که به زودی مجموعه پارک شهر نیز مجهز به باشگاه مینی گلف می‌شود و این یک خبر خوشایند برای علاقه‌مندان و ورزشکاران این رشته در شهر رشت است.
نوروزی در ادامه عنوان کرد: در رشته‌های دیگر مانند وودبال، کروکت و بهکاپ، استان گیلان برای مدتی کم فعالیت بود که خوشبختانه با پیگیری‌های مکرر فدراسیون ، این انجمن‌ها در سطح استان دوباره فعال شد و ورزشکاران و داوران در این رشته‌ها در سطح استان فعالیت می‌کنند.
وی افزود: استان گیلان در یک موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب قرار دارد و سرشار از پوشش گیاهی بسیار مناسب برای فعالیت ورزش گلف است. اراضی بسیار هموار و سرسبز در سرتاسر استان گیلان یک بستر خدادادی و طبیعی برای ایجاد زمین گلف فراهم کرده است. موقعیت اقلیمی استان گیلان و سطح پوشش گیاهی آن با کمترین هزینه، مناسب‌ترین بستر را برای توسعه زیرساخت‌های گلف در سطح استان و کشور ایجاد می‌کند و استان گیلان می‌تواند با توجه به شرایط و بسترهای موجود به قطب ورزش گلف کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: اخیرا بدنبال جلسه رییس فدراسیون با رییس سازمان منابع طبیعی کشور و مکاتبه ریئس سازمان با ادارات کل سه استان شمالی در خصوص در اختیار گذاشتن زمین برای هیات‌های این سه استان، در حال رایزنی با اداره منابع طبیعی استان گیلان برای دریافت یک زمین گلف در اطراف رشت هستیم که به صورت طبیعی یک زمین گلف آماده است و تنها باید 18 میدان مورد نظر در آن مشخص شود. برای دریافت این زمین تا سطح استانداری رایزنی‌ها انجام شد، چندین بار جلسات و اقدامات متعدد صورت گرفت حتی یک دستور از وزیر اسبق ورزش صادر شد اما از آن‌جایی که این زمین یک چراگاه عمومی است و در اختیار اداره منابع طبیعی استان قرار دارد هنوز موفق به دریافت آن نشده‌ایم.
رئیس هیات گلف استان گیلان در رابطه با تلاش‌های هیات گلف استان گیلان برای احداث یک زمین گلف استاندارد در استان گلف: زمین منطقه باقر خاله که در اختیار اداره منابع است، مساحتی حدود 80 هزار هکتار دارد که تنها با در اختیار گذاشتن 60 هکتار از آن می‌توانیم از یک زمین گلف کاملا استاندارد برخوردار باشیم. وی ادامه داد: گلف یک ورزش کاملا سازگار با طبیعت است. در زمین گلف نه درختی بریده می‌شود و نه پوشش گیاهی از بین می‌رود و امیدواریم بتوانیم با رایزنی‌های پی در پی این امتیاز ویژه را برای ورزش گلف استان گیلان کسب کنیم و در نهایت یک زمین گلف استاندارد به زمین‌های گلف کشور افزوده شود.
نوروزی در پایان با اشاره به برگزاری دوره مربیگری درجه 3 گلف کشوری به میزبانی استان گیلان گفت: این دوره اخیرا در تاریخ 12 لغایت 14 مهرماه سال جاری در شهر رشت برگزار شد و با رایزنی‌های صورت گرفته توانستیم از زمین منابع طبیعی مذکور که به آن اشاره کردیم برای برگزاری این دوره استفاده کنیم و خوشبختانه دوره در شرایط مناسبی برگزار شد و شرکت‌کنندگان توانستند از تدریس استاد گودرز مولایی که یکی از بهترین مربیان گلف کشور است، برخوردار شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.