تیم ملی گلف الف و ب تشکیل می‌شود
10 مهر 1402 - 14:01
در گفتگو با سرمربی تیم ملی گلف: کریمیان؛ سرمربی تیم ملی گلف از تشکیل تیم ملی الف و ب مردان خبر داد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، مسابقات گلف قهرمانی مردان کشور در تاریخ 1 الی 4 مهرماه سال جاری در زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شد و نفرات برتر این دور از مسابقات مشخص شدند. در این رابطه با حسن کریمیان؛ سرمربی تیم‌های ملی گلف مردان، در مورد شرایط برگزاری این مسابقات و همچنین نحوه گزینش نفرات برتر در تیم ملی گلف مردان کشور به گفت‌وگو پرداختیم که در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

مسابقات قهرمانی گلف مردان کشور هفته گذشته برگزار شد این رقابت‌ها به عنوان مهم‌ترین مسابقات و رقابت‌های گلف در بخش مردان، مطرح شده است که شاکله اصلی تیم ملی گلف کشور از درون این مسابقات مشخص می‌شود. شما به عنوان سرپرست کادر فنی برگزاری مسابقات، سطح این دوره از رقابت‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در ابتدا باید بگویم یکی از مسابقات مهم فدراسیون گلف، رقابت‌های قهرمانی کشور است و در این دوره 90 شرکت کننده حضور داشتند که نسبت به سال‌های گذشته حدود 30 نفر افزایش داشت. هر سال بین 50 الی 60 بازیکن در رقابت‌های کشوری شرکت می‌کردند اما امسال 90 بازیکن در این رقابت‌ها حضور داشت.
از آن‌جایی که شرکت کنندگان متعددی حضور داشتند و این افراد باید در میدان‌های متعددی با هم رقابت می‌پرداختند، مدیریت، ارنج و تقسیم بندی شرکت کنندگان کار سختی بود و ما برای این دور از مسابقات یک روش جدید طراحی کردیم. همراه با تیم کادر فنی مسابقات حدود 10 ساعت برنامه‌ریزی انجام دادیم و گروه بندی تیم‌ها را به شکلی دقیق برنامه‌ریزی کردیم. سعی بر آن شد تا بازیکنانِ هم سطح و هم رده در کنار هم قرار گیرند، زمان بندی مسابقات و برنامه ریزی‌ها به شکلی بود که توانستیم همه برنامه‌های مورد نظر خود را در زمان تعیین شده انجام داده و خوشبختانه همکاران در کمیته اجرایی به خوبی توانستند ارنج و برنامه‌ریزی میدان‌ها و تیم‌ها را انجام دهند. کادر اجرایی دو روز کامل برنامه ریزی‌ها را انجام داد و همه ابعاد زمین و میدان‌ها را که احتمال می‌رفت تیم‌ها و گروه در آن‌جا با مشکل روبرو شوند را محاسبه کرد تا در حین برگزاری مسابقات هیچ‌گونه مشکلی رخ ندهد.
باید بگویم امسال کادر فنی به شکل دقیق و بسیار منظم، اهداف خود را انجام داد. در همه کشورها هر میدان یک تایم مخصوص دارد و به این شکل نیست که گروه‌ها هر زمانی که مد نظرشان باشد در میدان‌ها بازی کنند. تمام میدان‌ها از برنامه ریزی زمانی برخوردار بود. سرعت تیم‌ها و گروه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در تمام کشورهای دنیا زمین گلف از 18 میدان بازی برخوردار است و به گونه‌ای است که بازی گروه‌ها با یکدیگر دچار تداخل نمی‌شود. از آن‌جایی که زمین گلف مجموعه انقلاب دارای 13 میدان بازی است و باید برخی از میدان‌ها دوباره تکرار شود، نیازمند یک برنامه‌ریزی بسیار دقیق بود تا گروه‌ها و تیم‌ها بتوانند بدون تداخل با یک‌دیگر طی 6 الی 7 ساعت زمان رقابت خود را به سرانجام برسانند.
90 درصد این شرایط بازیکن توانستند بین 6 تا 7 ساعت تمام میدان‌های بازی را انجام دهند و این مسئله نشان دهنده توانایی اعضای کادر اجرایی و فنی برگزاری مسابقات بود. در سال های گذشته زمانی که «تی‌تایم» بازیکنان آغاز می‌شد نزدیک به 10 الی 12 ساعت زمان سپری می‌شد تا بازیکنان رقابت خود را تمام کنند. کاهش زمان بازی در این سطح، یک رکورد برای کادر فنی کمیته اجرایی برگزاری مسابقات است.

امسال در میان نفرات برتر جابجایی صورت گرفت؟ منظورم این است که افراد جدیدی به لیست نفرات برتر افزوده شد و نوع رقابت‌ها میان نفرات برتر سابق به چه شکلی بود؟

انتظار نمی‌رفت که چند بازیکن جدید در سطح بالا بتوانند با نفرات اصلی و برتر کشور رقابت کنند و این اتفاق خوشایندی است چراکه افراد جدید به لیست نفرات برتر افزوده می‌شود و در آینده بدنه تیم ملی را تقویت می‌کند.
اما اینجا باید از کادر فنی و اجرایی یک تشکر ویژه صورت بگیرد. اگر آقایان علی منفرد، غلامرضا موسوی، عیسی رحیمی، محمد علویون، علی ملک‌لی، احمد انصاری، حسن چگینی، مصطفی شهرکی، منصور فکری و داوود آشتیانی، حضور نداشتند این کار صورت نمی‌گرفت و یا با کیفیت بسیار کمتری مسابقات برگزار می‌شد. آقای ملک‌لی تمام اسکورها (امتیازها) بازیکنان را به سیستم کامپیوتری وارد کرد، تمامی اسکورها به سیستم وارد شد و مشخص شد چه بازیکنی در کدام میدان بهتر بازی کرده و در کدام میدان ضعیف‌تر عمل کرده است.
علاوه بر این با سیستم تصویربرداری و ضبط تصاویری که صورت گرفت، توانستیم بازیکنانی را که امتیاز مناسبی کسب نکردند اما از لحاظ تکنیک و سوئینگ می‌توانند در آینده به تیم ملی کمک کنند را مد نظر قرار دهیم که این افراد در دو گروه تیم ملی الف و تیم ملی ب به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند. کسانی که در گروه ب تیم ملی از پتانسیل بالایی برخوردار باشند، وارد تیم ملی الف می‌شوند.
بدون شک بازیکنانی که از استعداد بالا برخوردار هستند ولی در مسابقات امتیاز بالایی را کسب نکردند اگر در اردوی تیم ملی روی این افراد کار شود در آینده نقش مهمی را برای تیم ملی و گلف کشور ایفا می‌کنند و من مطمئن هستم استعدادهای کنونی که تازه به رده سنی بزرگسال وارد شده‌اند میتوانند نقش مهمی در آینده ورزش گلف کشور ایفا کنند.
از آن‌جایی که شما سرمربی تیم ملی گلف مردان کشور هستید برنامه خود برای تیم ملی گلف در رقابت‌های بین‌المللی را شرح دهید
با توجه به تعداد جلسات متعددی که با رئیس و دبیرکل فدراسیون برگزار شده است، قرار بر آن است تا دو گروه تیم ملی الف و ب تشکیل شود. علاوه بر این چند اردوی تیم ملی تشکیل خواهد شد که ملاک گزینش و انتخاب ما علاوه بر کسب رتبه کشوری، مجموع عملکرد بازیکنان در این اردوها است. گروه تیم ملی ب نیز در اردو تمرینات خود را انجام می‌دهد تا از آمادگی برخوردار باشد. در صورتی که قرار باشد همزمان در دو تورنومنت و رقابت تیم‌های ملی ایران حضور داشته باشند تیم ملی ب نیز به مسابقات اعزام می‌شود. تیم الف در رقابت‌ها و تورنومنت‌های اصلی جهانی و آسیایی برای کسب رنکینک حضور خواهد داشت در کنار این نیز تیم ملی ب به رقابت‌های دوستانه اعزام می‌شود تا بتواند برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی تجربه لازم را کسب کرده باشد.
نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که جابجایی در گروه ب و الف وجود دارد. یعنی اگر ورزشکاری بتواند در اردو خود را ثابت کند و امتیازهای بالایی را به ثبت برساند اگر در گروه ب باشد بدون شک به گروه الف تیم ملی وارد خواهد شد. این مهم انگیزه مناسبی را برای همه اعضای شرکت کننده در اردوی تیم ملی فراهم می‌کند تا بتوانند خود را به خوبی ثابت کنند.
علاوه بر این برنامه‌ریزی ما برای تیم ملی برای ارتقا جایگاه و رنکینگ ایران در آسیا و جهان است. امیدوارم بازیکنان تیم ملی بتوانند در رقابت‌های بین‌المللی قدرت نمایی کنند و با ثبت رکورد رنکینگ ایران را در مسابقات ارتقا دهند. با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اهداف مشخص شده توسط فدراسیون مطمئن هستم در سال‌های آینده رنکینگ گلف ایران در سطح بین‌المللی ارتقا می‌یابد و می‌توانیم با تلاش و برنامه‌ریزی اصولی و مدون در آینده‌ای نزدیک، بهترین رنکینگ‌ها را برای کشور کسب کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.