برگزاری لیگ بهکاپ و وودبال استان خراسان جنوبی در نیمه دوم سال
28 شهریور 1402 - 10:28
در گفتگوی اختصاصی با محمودی‌زاوه: رییس هیات گلف استان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری لیگ مینی گلف استان گفت: قصد داریم در نیمه دوم سال لیگ بهکاپ و وودبال استان را نیز برگزار کنیم.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، رضا محمودی‌زاوه؛ رییس هیات گلف استان خراسان جنوبی و عضو هیات رییسه انجمن وودبال کشور در رابطه با فعالیت‌های هیات گلف این استان گفت: هیات گلف استان خراسان جنوبی از زمان تاسیس خود در سال 1388 تا امروز، نزدیک به 14 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده که من در حال حاضر سومین رییس هیات گلف این استان هستم. وی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی صرفا توانسته‌ایم در زمینه تربیت مربی و بازیکن در رشته مینی گلف به نتیجه برسیم و به علت نبود زیرساخت‌های کافی نتوانسته‌ایم در رشته گلف فعالیت شاخصی داشته باشیم و انشالله امیدواریم با تلاش و برنامه‌ریزی مستمر فعالیت خود را در سایر بخش‌ها گسترش دهیم.

محمودی افزود: در حال حاضر 3 شهرستان بیرجند، خوس و قاینات دارای زمین مینی گلف هستند و از سال گذشته تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا بتوانیم شهرستان‌های دیگر استان نیز از زیرساخت و شرایط فعالیت در رشته مینی گلف برخوردار شوند که خوشبختانه با انجام رایزنی‌ها با شهرداری‌های در حال ایجاد زمین مینی گلف در شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه، سرایان و طبس نیز هستیم و امیدواریم که هرچه زودتر این زمین‌ها به بهره برداری برسند.

وی افزود: سال گذشته با انعقاد چند تفاهم نامه با شهرداری بیرجند 10 میدان مینی گلف و امسال نیز در شهرستان قاینات در پارک غدیر این شهرستان نیز 18 میدان مینی گلف که مورد تایید فدراسیون گلف می‌باشد به ظرفیت این دو شهرستان اضافه شده است.

رییس هیات گلف استان خراسان جنوبی در رابطه با فعالیت دیگر رشته‌های تابعه ورزش گلف در این استان گفت: رشته بهکاپ از سال 1401 در برخی از اماکن ورزشی استان فعال شده است و امیدواریم بتوانیم با ادامه رایزنی‌ها از مجموعه‌های ورزشی بیشتری برای فعالیت رشته‌های تابعه ورزش گلف در سطح استان استفاده و بهره برداری صورت گیرد.

محمودی در ادامه افزود: استان خراسان جنوبی در ارزیابی انجمن‌های زیر مجموعه فدارسیون گلف در سال 1401 در رشته وودبال توانست رتبه دوم را کسب کرده و همچنین در رشته بهکاپ نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت. وی افزود: استان خراسان جنوبی در گذشته در جایگاه 17 هیات‌های استانی قرار داشت و خوشبختانه با تلاش هیات استان در ادوار گذشته و امروز توانسته‌ایم با 10 پله رشد در جایگاه 7 قرار بگیریم.

وی با اشاره به مسابقات وودبال کشوری که اخیرا به میزبانی استان همدان برگزار شد گفت: برای اولین بار توانستیم در رده تیمی در رتبه چهارم کشور در این مسابقات قرار بگیریم و همچنین کاپ اخلاق مسابقات به تیم استان خراسان جنوبی تعلق گرفت.

محمودی اظهار کرد: سال گذشته استان خراسان جنوبی، میزبان مسابقات مینی گلف شرق کشور با حضور تمام استان‌های شرقی کشور بود و توانستیم در هر دو بخش بانوان و آقایان رتبه اول این مسابقات را کسب کنیم.

وی با اشاره به برگزاری لیگ مینی گلف استان خراسان جنوبی عنوان کرد: برگزاری لیگ مینی گلف استان یک اتفاق بسیار خوب و مثبت برای رشته مینی گلف در استان خراسان جنوبی است و امسال با حضور 16 تیم در سطح استان از اردیبشهت ماه آغاز به کار کرده و در حال حاظر، هفته دوم از نیمه دوم این لیگ به پایان رسیده است. وی افزود: برای نیمه دوم سال جاری هیات گلف استان خراسان جنوبی قصد دارد که لیگ استانی بهکاپ و وودبال را نیز برگزار کند و امیدواریم با این اقدامات بتوانیم سطح گرایش و تمایل مردم استان را به رشته‌های تابعه ورزش گلف ارتقا دهیم و در نهایت شاهد رشد این ورزش در سطح استان و همچنین کیفیت بهتر ورزشکاران استان در رقابت‌های کشوری باشیم.

رییس هیات گلف استان خراسان جنوبی در رابطه با آغاز فعالیت رشته کروکت در استان گلف: قرار است برای اولین بار دوره آموزش رشته کروکت در استان خراسان جنوبی برگزار شود و این دوره از تاریخ 15 مهرماه الی 18 مهرماه به میزبانی شهر بیرجند و با مربیگری آقای حسین شیرافکن؛ دبیر انجمن کروکت کشور برگزار خواهد شد که امیدواریم بتوانیم بسترهای رشد این رشته ورزشی را در استان خراسان جنوبی فراهم کنیم.

وی در ادامه افزود: استان خراسان جنوبی در چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر گلف کشور که اخیرا به میزبانی استان تهران برگزار شد با 3 شرکت‌کننده دختر و 3 شرکت‌کننده پسر، حضور یافت و خوشبختانه یکی از شرکت‌کنندگان پسر توانست رتبه سوم کشور را برای استان خراسان جنوبی کسب کند.

محمودی در پایان اشاره کرد: طی قراردادی با یک شرکت فن‌آوری در استان قرار است به زودی سایت خبری هیات گلف استان خراسان جنوبی راه اندازی شود و امیدواریم بتوانیم با این اقدام سطح اطلاع رسانی ورزش گلف و رشته‌های تابعه آن را در استان خراسان جنوبی، ارتقا دهیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.