گفتگوی اختصاصی با سجاد کرم‌پور نماینده گلف ایران در مسابقات قهرمانی گلف آسیا
26 شهریور 1402 - 8:41
سجاد کرم‌پور؛ عضو با سابقه تیم ملی گلف کشور و نماینده ایران در مسابقات گلف قهرمانی مردان آسیا (AAC) گفت: گلف یک رشته المپیکی است و از وزارت ورزش انتظار حمایت‌های بیشتری می‌رود.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، سجاد کرمپور؛ عضو با سابقه تیم ملی گلف مردان کشور و نماینده اعزامی ایران در مسابقات گلف قهرمانی مردان آسیا (AAC) در رابطه با فعالیت خود در ورزش گلف گفت: نزدیک به 22 سال است که به فعالیت در ورزش گلف مشغول هستم. در 15 سالگی و با تشویق همسایه خود، مرحوم استاد بهداروند که ورزشکار و پیشکسوتان مهم گلف کشور بود به ورزش گلف علاقه مند شدم و از آن زمان تا امروز به ورزش گلف می‌پردازم.

کرمپور ادامه داد: اولین مقام کشوری خود را در سال 1380 کسب کردم که رتبه دوم انفرادی کشوری بود و از آن زمان در مسابقات بسیاری حضور داشته‌ام و خوشبختانه مدال‌های بسیاری نیز کسب کرده‌ام و از سال 2007 نیز عضو تیم ملی گلف کشور هستم.

وی افزود: علاقه من به ورزش گلف آنقدر زیاد بود که خانواده همسر من به ویژه پدر ایشان آقای عبدالرضا شهنی نیز از خانواده گلف هستند و در حال حاضر 2 پسر 8 ساله و 5 ساله با نام‌های آرتا و رادوین دارم که به آن‌ها گلف را آموزش می‌دهم و هردوی آن‌ها در این سن کم بسیار به گلف علاقه مند هستند.

عضو تیم ملی گلف مردان کشور در رابطه با آماده سازی خود برای مسابقات قهرمانی مردان آسیا به میزبانی استرالیا گفت: در این مسابقات بهترین‌های قاره آسیا شرکت می‌کنند و از میان آن‌ها یک نفر به مسابقات «مسترز» صعود می‌کند.

وی ادامه داد: سطح این مسابقات بسیار بالا است و با وجود کمبود زیرساخت‌ها و شرایط بد آب و هوایی اهواز برای تمرین تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا بتوانم نماینده خوبی برای کشور عزیزمان باشم.

کرمپور افزود: مسابقات گلف قهرمانی مردان آسیا (AAC) هر ساله برگزار می‌شود و هر سال فقط برای برخی از لژیونرهای ایرانی که از رنکینگ بالاتری برخوردار بودند دعوت نامه ارسال می‌شد اما خوشبختانه رایزنی‌ها، تلاش‌ها و پیگیری‌های فدراسیون گلف از سال‌های قبل جهت اعزام ورزشکاران داخلی به این مسابقات نتیجه بخش بود و خوشبختانه میسر شد برای این تورنمنت‌ خارجی از بازیکنان داخلی استفاده شود. این مسئله حق بازیکنان داخلی است چراکه درون کشور در حال تلاش و تمرین هستند، مسابقات داخلی را شرکت می‌کنند و مطمئنا می‌تواند نمایندگان شایسته‌ای برای گلف کشور باشند و برای همه بازیکنان ایجاد انگیزه نمایند.

وی اظهار کرد: با وجود مشکلات بسیار برای ورزشکاران داخلی و نبود زیر ساخت‌های مناسب جهت تمرین ورزشکاران اما کشور از پتانسیل‌های انسانی بسیار بالایی برخوردار است و در صورت توسعه زیر ساخت‌ها و امکانات می‌توانیم شاهد رشد چشمگیر و ارتقا جایگاه گلف در کشور باشیم. گلف یک ورزش المپیکی است و ما می‌توانیم با توجه بیشتر به این ورزش در آینده نزدیک حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای مثال به لطف شرکت ملی حفاری ما در استان خوزستان از یک زمین گلف برخوردار هستیم که از لحاظ استاندارد مناسب است اما به علت مشکلات موجود یک زمین چمن نیست و ما با زمین‌های تقریبا خاکی در حال تمرین هستیم.

کرمپور در پایان اشاره کرد: از وزارت ورزش خواهش می‌کنم که از فدراسیون گلف حمایت‌های بیشتری به عمل آورد و همانطور که گفتم ورزش گلف یک رشته المپیکی است و از لحاظ زیرساخت ما به امکانات و بسترهای مناسب تری نیاز داریم، زمین گلف مجموعه انقلاب که بزرگ‌ترین مجموعه زمین گلف مطرح در کشور است در حال از بین رفتن است.

وی افزود: حتی اگر از لحاظ وجهه ظاهری بررسی شود، دیپلمات‌ها و سفرای خارجی بسیاری به زمین گلف مجموعه انقلاب می‌آیند و به تمرین گلف می‌پردازند و ظاهر نامناسب زمین که مراقبت‌های لازم توسط شرکت توسعه از آن صورت نگرفته است نیز می‌تواند پیامدهای غیر مستقیم دیگری از لحاظ وجهه بین‌المللی داشته باشد و امیدواریم بتوانیم شاهد حمایت‌های مطلوب از فدراسیون و اثر بخشی آن بر جامعه گلف کشور باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.