پایان مسابقات مینی گلف شرق کشور در خراسان جنوبی با اعلام نفرات برتر
21 آبان 1401 - 8:39
مسابقات مینی‌گلف شرق کشور از 18 الی 20 آبان ماه به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، رضا محمودی‌زاوه، رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه مسابقات مینی گلف شرق کشور گفت: این مسابقات با حضور استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

محمودی‌زاوه با اشاره به اینکه در این رقابت‌ها 36 بازیکن به رقابت پرداختند، ادامه داد: این رقابت‌ها در دو راند برگزار شد که در پایان راند دوم نفرات برتر معرفی شدند.

رئیس هیئت گلف خراسان جنوبی تصریح کرد: در پایان روز دوم و با مجموع امتیازات کسب شده در بخش تیمی آقایان خراسان جنوبی تیم برتر و به ترتیب تیم‌های کرمان و خرسان رضوی در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

وی اضافه کرد: در بخش تیمی بانوان نیز تیم خراسان جنوبی اول، تیم بانوان کرمان دوم و تیم بانوان سیستان و بلوچستان سوم شدند.

محمودی‌زاوه افزود: در بخش انفرادی آقایان نیز اسماعیل سلیمی طبس از خراسان جنوبی اول، علیرضا نوری از کرمان دوم و جواد خیرآبادی از خراسان جنوبی سوم و در بخش انفرادی بانوان فاطمه کارگر از خراسان جنوبی مقام اول، بهاره نوری از کرمان مقام دوم و سیمین باغبان زاده از خراسان جنوبی مقام سوم را کسب کردند.

مهرداد جمشیدی، دبیرکل فدراسیون گلف نیز در این مراسم گفت: از برگزار کنندگان این رقابت‌ها تشکر می‌کنم و با توجه به فعالیت‌های رئیس هیئت گلف استان شاهد پیشرفت و رونق جدی این ورزش خواهیم بود.

وی افزود: همدلی، نظم و سطح بالای کیفی و فنی این دوره کم نظیر بوده و نشان از نیروی جوانی و انگیزه بالای ریاست هیات گلف این استان دارد.

جمشیدی ادامه داد: برگزاری این قبیل رقابت‌ها در توسعه رشته‌های کمتر معرفی شده از جمله گلف و مینی گلف بسیار اثر بخش است.

دبیرکل فدراسیون گلف تصریح کرد: بحث اول ورزش اخلاق بوده و رشته گلف و مینی گلف تنها رشته فاقد داور است که نشان از اخلاق محور بودن این ورزش است که این امر در ورزشکاران این رشته نیز نهادینه است.

جمشیدی اضافه کرد: در این رشته بیشتر از ورزش جسم به ورزش روح پرداخته می‌شود و روح ورزشکاران را جلا می‌دهد.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی توانسته در این رشته زیر ساخت‌های مناسبی را فراهم کند و با توجه به پتانسیل‌های این استان در آینده نیز شاهد رونق رشته گلف خواهیم بود.

فاضلی فرد، فرماندار بیرجند نیز در مراسم اختتامیه این رقابت‌ها از برگزاری این رقابت‌ها در شرق کشور قدردانی و از مجموعه‌های حمایتی برای برگزاری تشکر کرد.

وی افزود: خراسان جنوبی ظرفیت‌های فراوانی در حوزه ورزشی داشته و جوانان با استعدادی دارد که به دلیل عدم حمایت های لازم نتوانسته‌اند بدرخشند.

فاضلی فرد ادامه داد: از وزارت ورزش و فدراسیون‌ها تقاضا داریم از این استعدادها حمایت کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این گونه رقابت‌ها فرصتی برای گردشگری و معرفی جاذبه‌های استان است، یادآور شد: ورزشکاران سفیران ما برای معرفی ظرفیت‌های استان هستند و با حضور در این رقابت‌ها به عنوان سفیران فرهنگی شرق کشور معرفی خواهند شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.