عزیزی: امیدواریم گلف ایران را روزی روی سکوهای بین‌المللی ببینیم/ کریمیان: حمایت‌ها از گلف بسیار کم است
05 مرداد 1401 - 12:35
رئیس فدراسیون گلف گفت: ورزش گلف برجستگی شخصیتی ایجاد می‌کند و امیدواریم گلف ایران را روزی روی سکوهای بین‌المللی ببینیم،
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، دکتر حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف در بازدید رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی گلف با اشاره به اینکه ورزش گلف از نظر زیرساختی توسعه نیافته است، اما از نظر فرهنگی، توسعه یافته‌ترین و اخلاق‌مدار‌ترین ورزش به شمار می‌رود، گفت: جالب است بدانید حتی در مسابقات المپیک نیز مسابقات گلف، داور ندارد و هیچ دوربین نظارتی مسابقات را زیرنظر نمی‌گیرد. این نهایت اعتماد به بشریت در اوج رقابت است.

وی ادامه داد: ورزش گلف برجستگی شخصیتی ایجاد می‌کند و امیدواریم گلف ایران را روزی روی سکوهای بین‌المللی ببینیم. رویکرد تحولی در فدراسیون گلف آغاز شده است و لیگ برتر با 10 تیم به‌صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

رئیس فدراسیون گلف با بیان اینکه در مینی‌گلف در آسیا و جهان حرف برای گفتن داریم و امیدوار به موفقیت در آینده هستیم، اظهار داشت: مسابقات جهانی پاریس در دهه اول شهریور برگزار خواهد شد و برای اولین از بازیکنان داخلی در این مسابقات استفاده خواهیم کرد.

در ادامه حسن کریمیان سرمربی تیم ملی گلف ایران با بیان اینکه گلف از نظر بودجه‌ای محروم است و باید تحت حمایت قرار گیرد، عنوان کرد: به دلیل نداشتن بودجه و تمرینات مستمر از بازیکنان داخلی در مسابقات استفاده نمی‌شده است، در حالی که بازیکنان داخلی از توانایی‌های بسیاری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: حمایت‌ها از گلف بسیار کم است در حالی که با یک ورزش المپیکی روبه‌رو هستیم و باید حداقل در حوزه ملی شاهد حمایت حداکثری باشیم.

نگار صیادی سرمربی تیم ملی گلف بانوان هم با اشاره به اینکه در بخش بانوان با ضعف‌های بسیاری مواجه بودیم، اما خوشبختانه تمامی مسابقات آقایان، برای بانوان نیز برگزار می‌شود، یادآور شد: بانوان از انگیزه بسیار بالایی در رشته گلف برخوردار هستند و امیدواریم با حمایت حداکثری شاهد کسب عناوین در مسابقات بین‌المللی باشیم.

در این بازدید ورزشکاران ملی‌پوش گلف ایران خواستار در نظر گرفتن زمین مناسب و نیز آکادمی ملی برای این رشته شدند و علت پایین بودن رکوردها را نداشتن زمین مناسب عنوان کردند. آنها همچنین بیان کردند امارات از 16 زمین استاندارد گلف به مساحت 240 هکتار برخوردار است و طی 100 سال گذشته یک زمین گلف استاندارد به مجموعه گلف ایران اضافه نشده است و حتی تنها زمین استاندارد گلف ایران نیز از حالت استاندارد خارج شده است. ملی‌پوشان گلف همچنین تأکید کردند، داشتن زمین استاندارد حق گلف ایران است و باید نسبت به این مسئله توجه جدی صورت بگیرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.