نامه کمیسیون اخلاق ورزش به کمیسیون اخلاق کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک
11 اسفند 1400 - 16:08
کمیسیون اخلاق ورزش کشور از کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک خواست از رفع دوگانگی میان مردم مظلوم فلسطین و قربانیان جنگ در سایر کشورها حمایت کند.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، کمیسیون اخلاق ورزش کشور به دنبال اقدام نظامی روسیه علیه کشور اوکراین به کمیسیون اخلاق کمیته بین المللی المپیک و پارالمپیک نامه‌ای نوشت که متن آن به شرح زیر است:

جناب آقای بان کی مون
رئیس محترم کمیسیون اخلاق IOC
با سلام و آرزوی سلامتی

به دنبال اقدام نظامی روسیه علیه کشور اوکراین، برخی از کشورها در حمایت از مردم اوکراین اعلام کردند از مسابقه با تیم‌های ملی روسیه و ورزشکاران آن کشور در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله فوتبال خودداری خواهند کرد و در ادامه نیز برخی فدراسیون‌های جهانی و همچنین کمیته بین المللی المپیک نیز از این اقدام حمایت و بر عدم تقابل ورزشی در ذیل پرچم و سرود ملی کشور متخاصم تاکید کرده است.

قطعاً حمایت از قربانیان جنگ و خشونت، امری اخلاقی و عملی پسندیده است، لیکن آنچه جای سوال دارد این است که چرا عدم رویارویی ورزشکاران بسیاری از کشورهای مسلمان و آزادیخواه با ورزشکاران اسرائیل در رویدادهای بین المللی ورزشی آن هم با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین که سرزمین و خانه آنها سال‌هاست توسط یک دولت اشغال شده و مردم آن روزانه در یک جنگ نابرابر کشته و آواره می‌شوند نه تنها مورد حمایت قرار نمی‌گیرد، بلکه با تنبیه، محرومیت و تعلیق مواجه می‌شود.

بدیهی است از آن مقام عالی رتبه بین المللی ورزش که خیلی خوب راجع به مسائل حقوق بشر و حقوق بین الملل اطلاع دارد انتظار است از این تبعیض جلوگیری کند و از بعد غیر سیاسی که بر نفی هرگونه تبعیض تاکید دارد، برای رفع این دوگانگی میان مردم مظلوم فلسطین و قربانیان جنگ در سایر کشورها حمایت کند. امید است که از این پس شاهد دنیایی بدون جنگ و آوارگی و برخورداری همه ملت‌ها از صلح و حقوق برابر در جهان باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.