هدفمان ارتقای سطح بانوان گلف‌باز است/برگزاری اردوی تیم ملی بانوان در گرجستان
07 خرداد 1398 - 14:34
جمشیدی: مهرداد جمشیدی : مرحله اول اردوی انتخابی تیم ملی گلف بانوان ۱۱ اردیبهشت به پایان رسید و مرحله دوم این اردوها قرار است تا چند روز دیگر آغاز شود.
منبع : خبرگزاری آنا
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف ،مهرداد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره اردوی تدارکاتی تیم ملی گلف بانوان گفت: مرحله اول اردوی انتخابی تیم ملی گلف بانوان ۱۱ اردیبهشت به پایان رسید و مرحله دوم این اردوها قرار است تا چند روز دیگر آغاز شود. در این اردو دو رده سنی بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال حضور داشتند. در رده بالای ۱۸ سال ۱۳ نفر در اردوی تدارکاتی حاضر بودند و در رده دیگر، ۱۰ نفر به مدت یک هفته زیر نظر مربیان تمرینات خود را پیگیری کردند.

وی ادامه داد: هدف ما این است که با برگزاری اردوی انتخابی برای ملی‌پوشان گلف به ترکیب نهایی برسیم و آنها را برای رقابت‌های پیش رو آماده کنیم. در حال حاضر مسابقه‌ای برای بانوان نداریم اما به دنبال این هستیم که امسال را سال ارتقای گلف بانوان قرار دهیم و به همین منظور اردوی تدارکاتی برای آنها در نظر گرفته‌ایم تا به ترکیب نهایی برسیم.

دبیر فدراسیون گلف در ادامه به اردوی مشترک ملی‌پوشان گلف اشاره کرد و گفت: طی صحبت‌هایی که با برخی کشورهای همسایه داشتیم قرار است یک اردوی مشترک با کشور گرجستان داشته باشیم. همچنین در رده آقایان و بانوان هم با کشور ترکیه صحبت کرده‌ایم و قرار است اردوی مشترکی با آنها داشته باشیم.

جمشیدی با تأکید بر اینکه مرحله دوم انتخابی تیم ملی گلف بانوان سخت است، اظهار کرد: در اردوی مرحله دوم بانوان گلف‌باز باید در طی سه روز در ۱۸ میدان بازی کنند و به همین خاطر شرایط خیلی سختی دارند. در این اردو بهترین‌ها مشخص می‌شوند و به همین خاطر فرصت خوبی است تا ملی‌پوشان خودشان را نشان بدهند تا در ترکیب تیم قرار بگیرند. یک تیم گلف متشکل از چهار نفر است و ما از بین ۱۳ نفر حاضر در اردو، چهار نفر به عنوان نفرات اصلی و یک نفر به عنوان ذخیره انتخاب خواهیم کرد.

وی در مورد مربیان تیم‌های ملی اظهار کرد: هدف اصلی ما این است که امسال را سال ارتقای رنکینگ بانوان قرار دهیم. در حال حاضر بانوان گلف باز در آسیا در رده نوزدهم قرار دارند. تلاش ما این است که با حضور مربیان ارزشمند، سطح بانوان را ارتقا دهیم. در حال حاضر هدایت تیم گلف بانوان بالای ۱۸ سال بر عهده صیادی است که پیش از این نیز این مسئولیت را برعهده داشته و در کنار همسرش که ۱۳ سال عنوان قهرمانی کشور را داشته، تجربیات خوبی به دست آورده است.

جمشیدی ادامه داد: هدایت تیم گلف بانوان زیر ۱۸ سال هم بر عهده مردانی است که او هم سابقه درخشانی در گلف ایران دارد و تخصص ویژه‌ای در آموزش گلف‌بازان دارد. ما امسال برای انتخاب مربیان خیلی وسواس به خرج داده‌ایم و تصمیم گرفتیم بهترین‌های رشته گلف را برای هدایت ملی‌پوشان انتخاب کنیم. از مربیان تیم ملی هم خواستیم تا فنی‌ترین تمرینات را با گلف‌بازان داشته باشند تا بتوانیم به هدف اصلی خودمان که ارتقای سطح گلف بانوان است برسیم. ضمن اینکه ما با همه مربیان به‌صورت یک ساله قرارداد بسته‌ایم و همان‌طور که سطح ورزشکاران را آنالیز می‌کنیم، سطح فنی مربیان را هم مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر در طول یک سال جهش داشتند، با آنها دوباره تمدید قرارداد می‌کنیم، در غیر این‌صورت همکاری را خاتمه خواهیم داد.

وی در خصوص اینکه برنامه‌ای برای جذب مربی خارجی دارند یا خیر، عنوان کرد: ما در سال‌های گذشته از یک مربی خارجی به مدت محدود استفاده می‌کردیم، به این صورت فدراسیون جهانی گلف برای حمایت و توسعه این ورزش در جهان، مربیان خارجی را به مدت محدود و رایگان در اختیار کشورهای دیگر قرار می‌دهد. امسال هم شاید از فدراسیون جهانی این درخواست را داشته باشیم تا یک مربی یا همان مربی سال گذشته را به مدت ۴۰ روز به ایران اعزام کند و اگر شرایط مهیا بود، شاید فدراسیون گلف با او به صورت جداگانه قرارداد ببندد.

دبیر فدراسیون گلف در پایان گفت: ورزش گلف در همه جای دنیا یک ورزش لاکچری است و برای قشر خاصی از مردم است اما با سیاست‌هایی که فدراسیون گلف داشته، ما این ورزش را یک ورزش همگانی و عمومی کرده‌ایم و تنها به یک قشر خاص اختصاص نداده‌ایم. لوازم جانبی این رشته را فدراسیون خریداری می‌کند و آن را در اختیار استان‌هایی که در زمینه گلف فعال هستند به صورت رایگان می‌گذارد. توپ گلف در داخل تولید نمی‌شود و حتی اصلاً امکان تولید داخلی آن هم نیست و ما در فدراسیون گلف با نرخ سرسام‌آور ارز آن را خریداری و در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم. بنابراین ما رشته گلف را یک رشته همگانی کرده‌ایم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.