منصفانه نیست برای تشکیل یک فدراسیون به گلف آسیب بزنیم/به دنبال گرفتن زمین انقلاب هستیم
05 بهمن 1398 - 10:48
جمشیدی در گفتگو با فارس: قرار بود بهمن ماه این اردو را داشته باشیم البته اردوی اول شکل گرفت اما به خاطر بارش برف کنسل شد بنابراین ورزشکارانی که در اردوی ملی بودند تمرینات بدنسازی را پیگیری می‌کنند، ما برای تورنمنت بین‌المللی پاکستان دو سهمیه داریم که نازنین شهرکی و الینا نادی 30 بهمن به این مسابقات اعزام می‌شوند.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،مهرداد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص لغو اردوهای ملی گلف بانوان کمتر و بیشتر از 18 سال اظهار داشت: قرار بود بهمن ماه این اردو را داشته باشیم البته اردوی اول شکل گرفت اما به خاطر بارش برف کنسل شد بنابراین ورزشکارانی که در اردوی ملی بودند تمرینات بدنسازی را پیگیری می‌کنند، ما برای تورنمنت بین‌المللی پاکستان دو سهمیه داریم که نازنین شهرکی و الینا نادی 30 بهمن به این مسابقات اعزام می‌شوند.

* به دنبال گرفتن زمین گلف انقلاب هستیم

دبیر فدراسیون گلف در پاسخ به این سؤال که زمین مجموعه ورزشی انقلاب هم اکنون در دست شرکت توسعه است آیا برنامه‌ای دارید که بتوانید این زمین را در اختیار بگیرید، تصریح کرد: سال 84 تا 86 این زمین در اختیار فدراسیون بود که بعدها به شرکت توسعه رسید. در دوره ریاست عزیزی پیگیر شدیم تا تنها زمین نیمه استاندارد گلف را بگیریم. با شرکت توسعه رایزنی شده و ما پروپوزال خودمان را داده‌ایم. قرار است آنها در این خصوص ارزیابی کنند تا این زمین گلف در اختیار فدراسیون باشد و از همان محل هم درآمدزایی کند.

* تاکید شده گلف در المپیک جوانان شرکت کند

وی ادامه داد: این زمین باید بهسازی شود البته همه اینها هزینه‌های زیادی دارد به همین دلیل ما باید با برنامه درست پیش برویم. موافقت اولیه برای دادن زمین صورت گرفته است، ما تنها فدراسیون المپیکی هستیم که یک وجب خاک نداریم. در نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک که در فدراسیون گلف برگزار شد این تأکید صورت گرفت که گلف در المپیک جوانان 2024 داکار حضور داشته باشد. تلاش ما این است که گلف بتواند حداقل در رقابت‌های انتخابی المپیک 2024 هم قرار بگیرد ما در حال برنامه‌ریزی هستیم اما باید زیرساخت‌ها هم فراهم شود. بنابراین نیاز به حمایت وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و همراهی شرکت توسعه داریم تا زمینی را بگیریم.

* تا الان رویدادهای ما روی زمین نمانده است

جمشیدی با بیان اینکه شرکت توسعه تعامل خوبی با فدراسیون گلف داشته عنوان کرد: تا الان رویدادهای ما روی زمین نمانده است اما باید خودمان را به سطح بین‌المللی برسانیم. زمین‌های گلف 9 یا 18 میدان دارند ما تنها کشوری هستیم که 13 میدان داریم بنابراین باید این وضعیت درست شود همچنین شرایط چمن را هم باید بهسازی کنیم.

* برای جذب مربی خارجی باید زیرساخت‌ها فراهم باشد

دبیر فدراسیون گلف درباره جذب مربی خارجی و اینکه به نظر می‌رسد مربیان ایرانی نمی‌توانند دانش لازم را به ورزشکاران ارائه دهند، خاطرنشان کرد: مربیان داخلی هر چه اطلاعات داشته‌اند منتقل کرده‌اند اما ما باید به روز شویم و از فدراسیون جهانی درخواست مربی کنیم که این اتفاق سال‌های قبل رخ داده است و مربیان خارجی متعددی در ایران حضور داشتند، برنامه ما این است برای سال آینده از یک مربی خارجی دعوت کنیم اما زیرساخت‌ها هم باید فراهم شود.

* نصف مجموعه انقلاب برای گلف است اما نه فدراسیون آنجاست نه هیات تهران

وی در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه با آمدن فدراسیون ورزش زنان اسلامی به مجموعه انقلاب هیأت گلف تهران باید مکان خود را تخلیه کند، تصریح کرد: این موضوع به گلف آسیب می‌زند سال 92 هم فدراسیون در مجموعه بود که بعدها آن را بیرون کردند، نصف زمین مجموعه در اختیار گلف است اما فدراسیون در مجموعه انقلاب استقرار ندارد، هیأت تهران را هم بیرون می‌کنند. این در حالی است که فدراسیون‌هایی در مجموعه ورزشی انقلاب استقرار دارند که نه زمین دارند و نه سالن. ما این گلایه‌ها را داریم و تلاش می‌‌کنیم از شرکت توسعه جایی را بگیریم تا به مجموعه انقلاب برگردیم.

* تشکیل یک فدراسیون نباید به رشته دیگر آسیب بزند

جمشیدی خاطرنشان کرد: هیأت تهران یک اتاق 12 متری در مجموعه انقلاب دارد که اگر آن را تخلیه کند دیگر جایی را نداریم که لوازم بگذاریم فکر می‌کنم باید بیشتر به ورزش گلف توجه شود. اینکه یک فدراسیون با آسیب زدن به یک رشته دیگر بخواهد شکل بگیرد منصفانه نیست. هیأت تهران تنها پایگاه گلف در مجموعه انقلاب است که اگر آن را از دست بدهیم گلف آسیب می‌بیند. ما چند بار با ژاله فرامرزیان صحبت کرده‌ایم، قرار شد یک فضا بدهند تا هیأت تهران را در آنجا مستقر کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.