تنها فدراسیونی هستیم که در تهران یک وجب زمین ورزشی نداریم/ فدراسیون گلف از نظر تعداد پرسنل کمترین نفرات را دارد
18 دی 1398 - 14:23
دکتر عزیزی: با توجه به چشم انداز المپیک‌های آتی تحرکات و برنامه‌ها را در فدراسیون طراحی کردیم.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،حمید عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: در ابتدا شهادت سردار قاسم سلیمانی، سردار بزرگ اسلام و کشور را تسلیت عرض می‌کنم. ایشان با شهادتش وحدت و انسجام و اتحاد را به اوج رساند. ما روزهای ویژه‌ای را تجربه می‌کنیم و امیدوارم برای پیشبرد اهداف نظام این انسجام را به بهترین نحو و در مسیر صحیح قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به چشم انداز المپیک‌های آتی تحرکات و برنامه‌ها را در فدراسیون طراحی کردیم. برگزاری مسابقات لیگ، قهرمانی کشور و استعدادیابی و همچنین تشکیل تیم‌های ملی و تفکیک رده‌های سنی در کنار انتخاب کادر فنی و جدا کردن مسابقات و اردوها در رده‌های سنی مختلف و اعزام‌ها برای کسب تجربه بین المللی شرایطی را ایجاد کرد که به سمت چشم اندازمان حرکت کنیم.

رئیس فدراسیون گلف تاکید کرد: جامعه گلف و هیئت‌ها به خوبی ما را همراهی کردند. هیئت رئیسه و ارکان فدراسیون هم حامی برنامه‌ها بودند. همچنین باید از حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک قدردانی کرد. در همین راستا برای نخستین بار کمیته ملی المپیک جلسه هیئت اجرایی را در فدراسیون‌ها و در فدراسیون گلف تشکیل داد که مصوبات خوبی از جمله اعزام به المپیک جوانان 2022 در داکار سنگال و اعزام وودبال به ساحلی 2020 بخشی از آن بود. در مجموع همه کسانی که با گلف سر و کار دارند، با اتحاد در تلاشند تا در جهت پیشبرد برنامه‌ها و اهداف گلف باشند.

عزیزی یادآور شد: تیم‌های ملی ما اردوهای مختلفی را پشت سر گذاشتند و اردوهای متنوعی را هم در پیش دارند. تیم ملی جوانان در بخش پسران با یک مربی و دو بازیکن در بنگلادش حضور دارد. بنگلادش به واسطه زمین‌های زیاد و قدمت این رشته، از سطح بالایی برخوردار است و کشورهای زیادی در آن حضور دارند. برای اولین بار نوجوانان و جوانان در قالب تیم ملی به مسابقات اعزام شدند و تلاش می‌کنیم با برنامه ریزی تیم‌های پایه به سطح خوبی برسند.

وی در خصوص برنامه‌های آمادگی بانوان گفت: اردوی بالای 18 سال بانوان به زودی تشکیل می‌شود. اردوی وودبال نیز تشکیل خواهد شد. انتخاب سرمربی و اردوها در مینی گلف و وودبال برای نخستین بار انجام شد. بعلاوه هر ورزشکار در یک رشته می‌تواند شرکت کند تا در هر رشته ورزشکار تخصصی تربیت شود و شاهد افزایش سرمایه انسانی و ورزشکار باشیم.

رئیس فدراسیون گلف در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از مربی خارجی و یا اعزام مربیان داخلی به دوره‌های آموزشی بین المللی را در برنامه دارید، گفت: ابتدا باید بگویم تنها فدراسیونی هستیم که در تهران یک وجب زمین ورزشی نداریم. در تعامل با شرکت توسعه و مجموعه انقلاب هستیم تا بخشی از زمین گلف انقلاب را بگیریم و زیر ساختی برای تشکیل اردوها و استفاده بهینه از زمین، افزایش بهره وری فضای موجود تشکیل دهیم و بعد از آن از ظرفیت‌های خارجی یا اعزام مربیان استفاده می‌کنیم. اینها لازم است اما در شرایط فعلی وقت آن نرسیده و شرایط زیر ساختی و فنی داخلی در اولویت است.

وی یادآور شد: فدراسیون گلف از نظر تعداد پرسنل کمترین نفرات را دارد و از نظر میانگین سنی کارکنان و مدیران جوان‌ترین فدراسیون است. تمام تلاش ما در یک سال و چند ماه گذشته این بود که تقویم اجرایی را تدوین و عملیاتی کنیم. مسابقات قهرمانی، لیگ و اعزام‌ها را انجام دادیم. علی رغم اینها کمترین بودجه را بین کلیه فدراسیون‌ها داریم. به وزارت ورزش پیشنهاد دادیم برای بودجه فدراسیون‌ها متر و معیار داشته باشند و امتیاز بندی کنند و آن را اعلام کنند تا فدراسیون‌ها تلاش کنند به آن معیارها نزدیک شوند آن زمان اگر بودجه گلف بر اساس معیارها زیاد بود، آن را کم کنند و ما اعتراض نداریم و مطمئن هستیم که بودجه ما در این معیارها افزایش دارد.

عزیزی تصریح کرد: بودجه‌ای در حدود 140 میلیارد تومان بین تمام فدراسیون ها توزیع می‌شود که بسیار کم است و ما هم در این بین کمترین بودجه را داریم. این بودجه پاسخگوی فدراسیون‌ها برای بهبود ورزش و روی سکو رفتن ورزشکاران و ارتقای رتبه ورزش کشور نیست. بحث تحریم‌ها و محدودیت بودجه را درک می‌کنیم و وظیفه ما بهبود شرایط فدراسیون‌ها است و تلاش می‌کنیم محدودیت‌ها را بکاهیم و بر کیفیت بیفزاییم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.