در مینی‌گلف فاصله زیادی با بهترین اسکورها داریم/ سوپر لیگ گلف تا پایان سال برگزار می‌شود
25 آذر 1398 - 11:11
جمشیدی در گفتگو با تسنیم: چون بازی‌ها به صورت رفت و برگشت بود، هزینه زیادی برای هیئت‌ها به همراه داشت و در کمیته فنی تصمیم گرفتیم لیگ به صورت متمرکز و یک مرحله‌ای باشد. علاوه بر اصفهان، از سایر استان‌ها نیز درخواست میزبانی داشتیم و قرار شد 25 تا 29 آذر ماه لیگ دسته یک آقایان با 14 تیم در مسجد سلیمان برگزار خواهد شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،مهرداد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص لیگ دسته یک گلف مردان اظهار داشت: مسابقات لیگ دسته یک قرار بود به صورت رفت و برگشت برگزار و دور رفت به میربانی اصفهان باشد که به دلیل شرایط جوی لغو شد. چون بازی‌ها به صورت رفت و برگشت بود، هزینه زیادی برای هیئت‌ها به همراه داشت و در کمیته فنی تصمیم گرفتیم لیگ به صورت متمرکز و یک مرحله‌ای باشد. علاوه بر اصفهان، از سایر استان‌ها نیز درخواست میزبانی داشتیم و قرار شد 25 تا 29 آذر ماه لیگ دسته یک آقایان با 14 تیم در مسجد سلیمان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مسابقات لیگ دسته یک بعد از یک روز تمرین، طی سه روز مسابقه برگزار می‌شود و سه تیم اول جواز حضور در سوپر لیگ را دارند و سوپر لیگ در سال 98 با حضور 3 تیم تازه وارد از لیگ دسته یک با 9 تیم برگزار می‌شود‌.

**سوپر لیگ تا پایان سال برگزار می‌شود

دبیر فدراسیون گلف در خصوص زمان برگزاری سوپر لیگ گفت: در سه ماه پایانی سال برنامه ریزی می‌کنیم که سوپر لیگ برگزار شود و تلاش می‌کنیم که در 12 هفته پایانی این برنامه عملیاتی شود چون بیشتر میزبانی‌ها در استان‌های جنوبی است، در نیمه دوم سال مشکلی برای برگزاری مسابقات وجود ندارد.

**باید پروتکل‌ها در تیم ملی مینی گلف را ایجاد کنیم

وی درخصوص انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی مینی گلف، یادآور شد: سرمربیگری یک تیم کار سختی است و با توجه به اینکه اولین بار است رسما تیم مینی گلف و شاکله آن را تشکیل می‌دهیم، لازم است تا از مربیان با تجربه استفاده کنیم.‌در همین راستا بنده سرمربی شدم تا پروتکل‌ها و سبک و سیاق‌ها معین شود و برای مربیان فرصت کسب تجربه فراهم شود.

وی افزود: برنامه‌های متنوعی داریم و تا اواخر دی اولین اردوی انتخابی تیم ملی مینی تشکیل می‌شود. دو تیم زیر و بالای 18 سال در بانوان و آقایان و در واقع 4 تیم ملی داریم. نفرات برتر استعدادیابی سال 97 و 98 و نفرات برتر قهرمانی کشور در اردو شرکت می‌کنند و از بین آنها نفرات اصلی که 4 نفر در هر بخش هستند را انتخاب می‌کنیم.

سرمربی تیم گلف کشورمان تصریح کرد: به احتمال زیاد اولین مرحله اردو در تهران است و سایر اردو ها از اوایل سال آینده در سایر استان‌ها از جمله همدان و کیش برگزار خواهد شد.

**در مینی گلف فاصله زیادی با بهترین اسکورها داریم

جمشیدی خاطرنشان کرد: ساز و کار تیم ملی کاملا متفاوت است. اسکور بهترین‌های جهان 19 و 21 است که با اسکور ما فاصله دارد و باید با تمرینات تکنیکی اسکور خود را به بهترین‌های جهان نزدیک کنیم. متوسط اسکور مردان در 18 میدان در مسابقات اخیر چین 19 و خانم‌ها 18 بود اما اسکور بانوان ما 61 بود که فاصله زیادی با جهان دارد. برنامه‌های متعددی داریم که این فاصله کم شود. اسکورهای بازیکنان ما نشان می‌دهد در گذشته حرفه‌ای کار نشده و آنها سنتی آموزش دیدند.

**ابتدا باید به رسیدن به جمع 10 رنکینگ اول جهان فکر کنیم

دبیر فدراسیون گلف در پایان گفت: برای حرفه‌ای کار کردن نیاز به برنامه و تمرین مطابق استانداردهای بین المللی داریم. ما باید تلاش کنیم تا در ابتدا جایگاه خود را بین 10 رنکینگ اول جهان قرار دهیم. البته به زودی به این جایگاه نمی‌رسیم ولی با تمرین و اردو به این رنکینگ دست خواهیم یافت که کار برای کسب سکو راحت تر خواهد بود. رسیدن به این سطح سخت است اما در تلاشیم تا با تمرینات استاندارد و طراحی درست در زمین‌های حرفه‌ای تمرین کنیم‌.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.