در سال ۲۰۲۰ میزبان مربی خارجی گلف خواهیم بود/ تا زمان فراهم نشدن زیرساخت‌ها اعزام برون‌مرزی انصاف نیست
06 آذر 1398 - 8:55
جمشیدی درگفتگو با تسنیم: مسابقات قهرمانی کشور در رشته گلف در 5 رده سنی انجام می‌شد اما امسال ما مسابقات را با رده سنی جهانی انطباق دادیم. به این ترتیب مسابقات در رده‌های سنی زیر 18 سال، 18 تا 55 سال و بالای 55 سال خواهد بود. در حال حاضر مسابقات گلف آقایان در رده بالای 55 سال باقی مانده که با برگزاری آن پرونده مسابقات قهرمانی کشور در رشته گلف بسته خواهد شد و به سراغ اردوها خواهیم رفت.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،مهرداد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رشته گلف اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور در رشته گلف در 5 رده سنی انجام می‌شد اما امسال ما مسابقات را با رده سنی جهانی انطباق دادیم. به این ترتیب مسابقات در رده‌های سنی زیر 18 سال، 18 تا 55 سال و بالای 55 سال خواهد بود. در حال حاضر مسابقات گلف آقایان در رده بالای 55 سال باقی مانده که با برگزاری آن پرونده مسابقات قهرمانی کشور در رشته گلف بسته خواهد شد و به سراغ اردوها خواهیم رفت.

وی افزود: سطح مسابقات قهرمانی کشور از نظر کمی و کیفی بالا بود و با توجه به تفکیک رشته‌ها هر فرد تنها در تخصص خود در مسابقات شرکت کرد. در سنوات گذشته در انجمن‌های زیرمجموعه فدراسیون افراد در رشته‌های مختلف شرکت می‌کردند اما امسال تفکیک انجام دادیم تا هیئت‌ها را ترغیب کنیم تا ورزشکاران را به صورت تخصصی در هر رشته تربیت کنند تا به این ترتیب شاهد افزایش ورزشکاران تخصصی در هر رشته باشیم.

دبیر فدارسیون گلف تاکید کرد: امسال باید اردوها را برگزار کنیم و نفرات برتر مسابقات استعدادهای برتر امسال و سال گذشته در کنار برترین‌های مسابقات قهرمانی کشور وارد اردو می‌شوند و در پایان 4 نفر اصلی و یک بازیکن ذخیره انتخاب خواهد شد.

جمشیدی درخصوص مسابقات وودبال نیز گفت: از 10 تا 14 آذرماه مسابقات وودبال قهرمانی کشور در کرمان برگزار خواهد شد. خوشبختانه سازوکار وودبال در کشور ما بین‌المللی است و کرسی‌های خوبی نیز در این رشته داریم و مقام‌های بین‌المللی نیز در مسابقات مختلف کسب کرده‌ایم. این رشته در 15 استان فعال است و زیرساخت‌های مناسبی نیز دارد. این رشته را در پارک‌ها هم به راحتی می‌توانیم توسعه دهیم.

وی درخصوص لزوم ساخت زمین استاندارد مینی گلف در تهران گفت: اخیرا مسابقات مینی‌گلف قهرمانی کشور برگزار شد و به زودی اردوهای آمادگی این تیم نیز آغاز می‌شود. ما مجموعه مینی‌گلف قدیمی در باشگاه انقلاب با 18 زمین داریم اما چون در اختیار بخش خصوصی است در حال رایزنی هستیم تا بازیکنان تهران بتوانند از آن استفاده کنند بعلاوه زمین مینی‌گلف مینیاتور در پارک ملت با استاندارد MOS به بهره‌برداری رسیده در حال حاضر در تلاش هستند که با اضافه کردن 7 زمین آن را به استاندارد 18 زمین برسانند.

دبیر فدراسیون گلف یادآور شد: چندین سایت متعدد مینی‌گلف را در سال جاری افتتاح کردیم. سایت دانشگاه علامه و یک سایت در یکی از مهدهای تهران بخشی از این اقدامات است. ما در تلاشیم تا با کمک شهرداری یک زمین مینی‌گلف را تاسیس کنیم و برای مدتی در اختیار فدراسیون باشد. البته با توجه به حجم فعالیت‌هایی که داشتیم این کار در سال آینده انجام خواهد شد.

جمشیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به المپیکی شدن گلف به دنبال جذب مربی خارجی هستید گفت: لزوم حضور مربی خارجی برای گلف وجود دارد تا سطح فنی بچه‌ها و گلف کشور بالاتر برود. گلف یک رشته‌ای است که باید بروز باشد و اگر از پیشرفت‌های دنیا دور شویم، گلف در کشورمان رونق نخواهد یافت. در سنوات گذشته از مربیان خارجی استفاده شده در تلاشیم تا در سال 2020 میزبان یکی از مربیان خارجی برای حضور چند ماهه در ایران باشیم باید این موضوع را طی مکاتبه‌ای با مرکز توسعه گلف جهان عنوان کنیم و از یک مربی درجه یک دعوت کنیم. همزمان هم کلاس مربیگری درجه ملی را برگزار می‌کنیم.

وی در پایان درخصوص لزوم اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف بین‌المللی جهت کسب تجربه گفت: تشکیل تیم‌های ملی و اعزام آنها جزو وظایف اصلی فدراسیون است ولی با توجه به نوسانات ارزی یک اعزام 4، 5 نفره، یک چهارم بودجه سالیانه ما را لازم دارد و با توجه به اینکه زیرساخت‌ها هنوز در کشور فراهم نیست، اینگونه اعزام‌ها انصاف نیست. ابتدا باید وضعیت داخلی را سامان دهیم بعد به مسابقات برون‌مرزی فکر کنیم. البته ما در سال جاری دو نفر در رشته گلف، تیم نمین سرامیک در رشته مینی‌گلف و یک داور بین‌المللی را اعزام کردیم و در سنوات آینده هم با کسب مجوز از شورای برون‌مرزی و تامین منابع، افراد را اعزام خواهیم کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.