با وجود زیر ساخت ضعیف استعدادهای خوبی در گلف داریم/ استقبال خوبی از مسابقات مینی‌گلف تبریز شده است
06 مهر 1398 - 12:39
جمشیدی در گفتگو با تسنیم: کار دو نماینده کشورمان امروز در مسابقات AAC به پایان رسید و حسن کریمیان، کاپیتان تیم ملی با 166 و علی خزانبیک، لژیونر گلف کشورمان با 167 امتیاز از صعود به دور مرحله نهایی باز ماندند.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،مهرداد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد نمایندگان کشورمان در مسابقات گلف برترین‌های آسیا اظهار داشت: کار دو نماینده کشورمان امروز در مسابقات AAC به پایان رسید و حسن کریمیان، کاپیتان تیم ملی با 166 و علی خزانبیک، لژیونر گلف کشورمان با 167 امتیاز از صعود به دور مرحله نهایی باز ماندند.

وی در ادامه افزود: مسابقات با حضور 120 نفر از برترین‌های آسیا از نظر فنی در سطح بالایی قرار دارد. حسن کریمیان در این دوره از نظر امتیاز بهتر از دیگر نماینده کشورمان ظاهر شد. این نشان می‌دهد اگرچه زیرساخت های ضعیفی در کشور داریم و امکانات سخت افزاری مناسبی نداریم اما استعدادهای خوبی را داریم. خزانبیک در کالجی در آمریکا تحصیل و مقیم آلمان است که 70 زمین رسمی گلف دارد اما کریمیان،کاپیتان کشورمان امتیاز بهتری کسب کرد که حاکی از پتانسیل و استعداد بالای گلف در داخل کشور است.

دبیر فدراسیون گلف تاکید کرد: ما باید زیرساخت ها را توسعه دهیم و از نفرات متخصص در بدنه فنی و اجرایی استفاده کنیم که این افراد علاوه بر آشنانی با زیر و خم گلف، آسیب‌شناسی کنند و بتوانند کمک کنند تا سطح فنی گلف را بالا ببریم.

وی در خصوص استقبال استان‌ها از مسابقات قهرمانی مینی گلف در تبریز یادآور شد: 17 استان برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند هر استان می‌تواند 4 شرکت کننده زن و 4 مرد به همراه دو سرپرست معرفی کند که با احتساب نفرات مهمان پیش بینی حضور 200 نفر را در تبریز داریم.

دبیر فدراسیون گلف، یادآور شد: این مسابقات در رده سنی آزاد برگزار می‌شود. در فدراسیون جهانی مسابقات دو رده زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می‌شود اما چون امسال مسابقات مینی گلف استعدادهای برتر را در رده سنی زیر 18 سال داشتیم، ترجیح دادیم این مسابقات در رده سنی آزاد باشد تا نفرات و چهره‌های جدیدی را شناسایی و جذب کنیم.

وی در خصوص شرایط حضور استعدادهای برتر مینی گلف در مسابقات قهرمانی کشور کفت: بر اساس پروتکل‌های برگزاری مسابقات قائدتا افرادی که در مسابقات استعدادهای برتر شرکت کردند، نمی‌توانند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند و دسته بندی‌ها نباید تداخل داشته باشد اما از آنجا که تلاش داریم فرصت های زیادی را در اختیار ورزشکاران قرار دهیم به جز نفراتی که در مسابقات استعدادهای برتر مقام کسب کردند، سایر نفرات احتمالا فرصت حضور در قهرمانی کشور را دارند تا شانس خود را محک بزنند. برای نفرات نخست در برترین‌های استعدادی کشور برنامه‌های ویژه داریم که اواخر آذر اعلام‌خواهد شد.

وی در پایان گفت: مسابقات گلف قهرمانی کشور در رده سنی 18 تا 55 در این هفته برگزار می‌شود. این رده سنی شاکله تیم ملی هستند و شرکت کنندگان زیادی دارد و برای ما اهمیت زیادی دارد تا افراد را شناسایی کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.