احداث زمین مینی‌گلف اصفهان حرکت انقلابی و جهادی بود/ دعوت از تایگر وودز به ایران فعلاً امکان پذیر نیست
16 شهریور 1398 - 15:55
دکتر عزیزی: یکی از برکات المپیاد استعدادهای برتر این بود که در برخی از استان‌ها میزبانی را برای خروج از تمرکز میزبانی در تهران واگذار کردیم.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،حمید عزیزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص افتتاح زمین مینی گلف اصفهان اظهار داشت: یکی از برکات المپیاد استعدادهای برتر این بود که در برخی از استان‌ها میزبانی را برای خروج از تمرکز میزبانی در تهران واگذار کردیم. در ساری مسابقات مینی گلف پسران و در اصفهان مسابقات مینی گلف دختران برگزار شد. نکته مهم در مورد ساری این است که سایت موجود مینی گلف که در اختیار نظام مهندسی بود تقویت شد و اشکالاتش رفع و رجوع شد اما کار جهادی و انقلابی در اصفهان انجام گرفت که هیچ زمین مینی گلفی در آن وجود نداشت و ظرف 45 روز احداث و ایجاد شد. احداث و بهره برداری از استانداردترین زمین مینی گلف ایران اقدام بزرگی بود و در آن مسابقات به بهترین شکل برگزار شد.

وی در مورد برنامه‌های آتی فدارسیون گلف برای توسعه زیرساخت‌ها گفت: یکی از مشکلات اصلی فدراسیون گلف کمبود زیرساخت‌ها در سراسر کشور هست. ما فاقد زمین استاندارد بین‌المللی در رشته گلف هستیم تنها رشته المپیکی و تنها رشته ورزشی هستیم که زمین استاندارد بین المللی نداریم. در سایر استان‌ها به جز تهران که زمین انقلاب وجود دارد زمین چمن نداریم و سایر زمین‌ها خاکی هستند و تعدادشان هم محدود هستند. ما برای جبران این نقیصه برنامه‌هایی را دنبال می‌کنیم به توسعه رشته گلف و انجمن‌های تابعه اهمیت زیادی می‌دهیم و یکی از برنامه‌هایمان این است که سایت‌های آموزشی تاسیس کنیم. انجمن‌های تابعه برخلاف خود گلف زمین زیادی اشغال نمی‌کنند و احداث آن در دستور کار قرار دارد. ما ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی را دنبال می‌کنیم و تعدادی زمین مینی گلف بهبود پیدا کرده و یا احداث و بهره برداری شده است یا در حال احداث است.

رئیس فدارسیون گلف در مورد اینکه آیا تقاضا برای توسعه گلف در کشور وجود دارد یا نه، گفت: حتماً وجود دارد. ورزشکار باید برای تمرین زمین داشته باشد، خصوصاً در مینی گلف که ما در دنیا صاحب عنوان هستیم. در تایلند و در مسابقات اوپن جهانی سال گذشته ایران در انفرادی مدال طلا آورد و بخش تیمی هم سوم شدند. ورزشکار حرفه‌ای باید جایی برای تمرین داشته باشد و همچنین برای فعالیت در بخش همگانی و جذب استعداد و حضور در مسابقات داخلی و بین المللی نیاز به این اقدامات توسعه‌ای داریم.

عزیزی در مورد تلاش برای گرفتن میزبانی مسابقات جهانی مینی گلف 2020 در جزیره کیش گفت: همین الان مدیر تیم‌های ملی مینی گلف آقای کابلی در کیش هستند تا مذاکرات با اداره ورزش و سرمایه گذاری جزیره کیش را انجام دهند که در صورت امکان بتوانیم مسابقات آسیایی و جهانی 2020 را میزبانی کنیم و برای این کار موافقیت اولیه فدراسیون جهانی را هم گرفته‌ایم و امیدواریم پس از مسابقات پیش رو در چین که تیم اردبیل را اعزام خواهیم کرد امتیاز میزبانی مسابقات را نهایی کنیم. جزیره کیش یک زمین مینی گلف قدیمی دارد که باید آن را بهسازی کنیم و دور از دسترس نیست. اگر سازمان منطقه آزاد همکاری کند در فدراسیون برای گرفتن میزبانی مشکلی نداریم. انتخاب جزیره کیش هم به این خاطر بود که کشورهای مختلف از حضور در کیش استقبال می‌کنند و امکانات متمرکز کیش هم دلیل دیگر این انتخاب ما بوده است.

وی در مورد برنامه‌ فدراسیون گلف برای دعوت از چهره‌های مطرح گلف دنیا مثل تایگر وودز به ایران برای جذب توجه رسانه‌ای و اسپانسر هم گفت: چنین کاری در این مقطع زمانی به دلیل اینکه باید باید چند بعدی و چند جانبه باشد زود است. در ادامه باید با در اختیار داشتن زمین‌های استاندارد گلف و گام‌های موثر و با همکاری وزارت ورزش از این ظرفیت استفاده کنیم و با دعوت از چهره‌های مطرح گلف دنیا علاوه بر استفاده تبلیغاتی و جذب اسپانسر بتوانیم از ظرفیت آموزشی و تربیتی و استفاده در تمرین‌های تیم‌های ملی و… بهره ببریم و این در آینده امکان پذیر است. در مورد تایگروودز که نامش مطرح شد مثل این است که در فوتبال از مسی یا در بسکتبال از مایکل جردن دعوت کنیم و مشخص است که کار راحتی نیست. ضمن اینکه ایران در فوتبال و بسکتبال جایگاه بهتری در دنیا نسبت به گلف دارد و این امر همانطور که گفتم در آینده شاید امکان پذیر باشد ولی در حال حاضر نه.

رئیس فدراسیون گلف در پایان گفت: امیدوارم با حمایت و توجه رسانه‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه فدراسیون گلف و انجمن‌های تابعه گام برداریم و در این زمینه به رشد و اعتلای این رشته ورزشی و مطرح کردن نام ایران اسلامی در جهان قدم برداریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.