توسعه و همگانی سازی ورزش گلف اولویت اول فدراسیون است
16 شهریور 1398 - 13:53
دکتر عزیزی: دکتر عزیزی گفت:توسعه و همگانی سازی ورزش گلف اولویت اول فدراسیون است
پ
پ

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: ابتدا در خصوص اهم فعالیت‌های فدراسیون گلف از زمان تصدی مدیریت ریاست فدراسیون که از مهر ماه سال گذشته صورت گرفته مطالبی را بفرمایید؟

همواره با رسانه‌ها تعامل خوبی داشته ایم و از شما سپاسگزارم که به معرفی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های این رشته زیبا و جذاب کمک می‌کنید. فعالیت‌های انجام گرفته از چند منظر قابل بررسی و تامل است؛ خوشبختانه در حوزه‌های گوناگون فعالیت‌های موثری توسط هیات‌های استانی و کادر فنی فدراسیون برنامه ریزی و اجرا شد. ازجمله قریب به ۲۰ مسابقه در سطح ملی تا کنون برگزار کرده ایم در رده‌های سنی مختلف اعزام‌ها و بودجه و مباحث مالی فدراسیون، برگزاری منظم مجامع انتخابات و مجامع عمومی سال ۹۵ و ۹۶ و ۹۷، برگزاری رویداد‌های ورزشی، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور سوپرلیگ و حتی برگزاری جام گلف دیپلمات‌ها جام اخیرمینی گلف که برای ارج نهادن به مقام و جایگاه اهای رسانه به عنوان جام رسانه برگزار شد از جمله موضوعاتی است که جزو اهم فعالیت‌های فدراسیون گلف محسوب می‌شود. البته باید یادآور شد از همه مهمتر موضوع توسعه گلف و همگانی سازی این ورزش در ایران اسلامی است که به عنوان یکی از سرفصل‌های اصلی فعالیت‌های فدراسیون در دستور کار قرار گرفته است.
عزیزی : امیدواریم بتوانیم جواز ورود به مسابقات المپیک را کسب کنیم
همچنین دفتر فدراسیون را از محل قبلی در حوالی غرب تهران برای این که تعاملات نزدیک‌تر و موثرتری با وزارتخانه داشته باشیم به محل کنونی که در نزدیکی وزارت ورزش و جوانان است منتقل کنیم. در این بین بلافاصله پس از استقرار در محل جدید فدراسیون، تشکیل تیم‌های ملی را در دو حوزه آقایان و بانوان و در رده‌های سنی مختلف در دستور کار قرار دادیم و سرمربیان این تیم‌ها را با مشورت کادر فنی فدراسیون منصوب و برنامه زمانی تمرینی توسط سرمربیان تدوین شد؛ بنابراین خوشخبتانه در تمامی رده‌های سنی در دو حوزه آقایان و بانوان بلافاصله بعد از استقرار در محل فدراسیون تیم‌های ملی را تشکیل داده ایم که امری قابل تامل است؛ هم اکنون نیز این تیم‌ها در حال حاضر به صورت منظم مشغول برگزاری اردو هستند. در این بین بحث مجامع معوق عمومی سالیانه فدراسیون که مجمع عمومی سال ۹۵ و ۹۶ بود، در بهمن ماه گذشته برگزار شد. همچنین موضوع برگزاری مجامع هیئت‌های استانی نیز به صورت منظم پیگیری شد و در نهایت در مرداد ماه اخیر مجمع عمومی سالیانه سال ۱۳۹۷ فدراسیون در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

آیا فدراسیون در حوزه بین‌الملل هم فعالیت داشته است؟
بدون شک فعالیت‌های بین المللی بسیار گسترده بوده و در این راستا تلاش‌های جدی انجام شده است. مانند برقراری ارتباط با نهاد‌های بین المللی اعزام تیم مینی‌گلف نمین سرامیک اردبیل به مسابقات جهانی تایلند یکی از امور مهم بوده که خوشخبتانه نیز حضور موثری در این رقابت‌ها داشتند و مدال‌های طلا و نقره انفرادی و تیمی کسب کردند. در این بین یادآور می‌شود تیم ملی مینی گلف نیز در مهرماه سال جاری نیز انشالله برای شرکت در مسابقات جهانی مینی‌گلف به چین اعزام خواهد شد. همچنین تیم ملی گلف هم قرار است در مهرماه سال جاری با حضور دو ملی‌پوش در مسابقات aac اسیایی شرکت کنند. می‌توان اشاره کرد که جمشیدی داور بین‌المللی وودبال فدراسیون نیز به مسابقات آسیایی کره جنوبی اعزام شد که ایشان هم حضور بسیار موثری داشت و توانست در مسابقه فینال نیز داوری کند. مهمتر از همه این موارد اینکه در شرایط بین المللی اخیر که برخی کشور‌ها و رسانه‌های خارجی تلاش دارند علیه ایران اسلامی گام بردارند، فدراسیون، جام گلف دیپلمات‌ها را در اردیبهشت سال جاری برگزار کرد که بازتاب رسانه‌ای بسیار خوبی داشت و بیش از ۴۰ نفر از سفرای کشور‌های مختلف در سطح سفیر و کاردار و کنسول در این مسابقات شرکت کردند. البته اختتامیه این رویداد هم با شکوه هر چه تمام‌تر در برج میلاد برگزار شد. نکته مهم در این رویداد اینکه تمامی هزینه‌های آن از محل اسپانسر تامین شد و فدراسیون هزینه مالی را محتمل نشد. همچنین در اختتامیه این رویداد تفاهم‌نامه‌ای به پیشنهاد و نظارت فدراسیون گلف با حضور سازمان داوطلبان و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و رسانه ورزش ۳ که از رسانه‌های معروف ورزشی کشور است برای کمک به سیل زدگان اخیر منعقد شد که بازتاب رسانه‌ای بسیار خوبی داشت که نهایتا منجر به کمک‌های نقدی و غیر نقدی خوبی به سیل زدگان شد.

آقای دکتر از تامین اسپانسر و منابع مالی صحبت کردید؛ بفرمایید که مباحث بودجه‌ای و مالی فدراسیون به چه صورت در دستور کار قرار گرفته است؟
تا حد امکان تلاش کرده ایم که منابع مالی برگزاری رویداد‌ها و تورنمنت‌ها را با بهره گیری از کمک اسپانسر‌ها تامین کنیم. همچنین با بهره‌گیری از تیمی کارآمد توانستیم بدهی‌های مالیاتی سال‌های گذشته فدراسیون که مبلغ بسیار بالایی بود و همچنین سایر بدهی‌های معوق غیرمالیاتی را بسیار کاهش می‌دهیم و این روند همچنان ادامه دارد.

عزیزی : امیدواریم بتوانیم جواز ورود به مسابقات المپیک را کسب کنیم
برخی از رسانه‌ها شما را به عنوان پردیدار‌ترین رئیس فدراسیون در حوزه وزارت ورزش معرفی می‌کنند؛ علت این امر یعنی برگزاری این همه دیدار و نشست‌ها چیست؟
باید به این نکته اشاره کنم که یکی از ارکان پیشرفت هر پدیده‌ای، علاوه بر ترسیم دورنما، اتخاذ استراتژی موثر، برنامه ریزی دانش‌محور و … ایجاد شبکه‌های ارتباطیِ اثربخش و سازنده است. هدف اصلی من از برگزاری این دیدار‌ها معرفی هرچه بیشتر ورزش گلف و رشته‌های تابعه و خارج کردن این رشته‌های ورزشی از کلیشه تجملاتی بودن و معرفی هرچه بیشتر توانمندی‌های نهفته در این ورزش بسیار مهیج است؛ ضمن اینکه تمام دستگاه‌های ورزشی و غیرورزشی پتانسیل‌هایی دارند که می‌توانیم از آن‌ها به نفع ورزش به خصوص گلف استفاده کنیم.
به عنوان مثال شهرداری ها، آموزش و پرورش، اکثر وزارتخانه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی، شرکت‌های خصوصی و حتی سازمان‌های مردم نهاد، همگی می‌توانند به توسعه و معرفی هر چه بیشتر و بهتر گلف کمک کنند.

سخن پایانی خود را بفرمایید؟
تمام هم و غم و تلاشمان در فدراسیون بر این است که اولاً برنامه ریزی درستی برای مجموعه گلف داشته باشیم و ثانیاً این برنامه‌ها در بالاترین سطح کیفی ممکن برگزار شود. ضمناً گرچه برای المپیک ۲۰۲۰ از پیش حذف شده هستیم، اما نگاهی بسیار امیدوارانه به المپیک ۲۰۲۴ داریم. به امید روزی که تیم ملی گلف جمهوری اسلامی ایران جواز ورود به مسابقات المپیک را دریافت کند و شاهد حضور مقتدرانه گلف بازان جمهوری اسلامی ایران در سطح المپیک باشیم و شاهد حضور مقتدرانه گلف بازان جمهوری اسلامی ایران در سطح المپیک باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.