هدف از المپیاد استعدادیابی افزایش جامعه آماری و نیروی انسانی رشته‌های گلف و مینی‌گلف بود
13 شهریور 1398 - 12:29
حمید عزیزی به خبرنگار رسانه ۷،گفت: ورزشکارانی که حتی یک بار در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده و به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کنند و مدال‌آوری کرده‌اند حق شرکت در المپیاد استعدادیابی را نداشتند و تمام ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها نخستین مسابقه ملی خود را تجربه می‌کردند و هدف فدراسیون از برگزاری این المپیاد صرفاً استعدادیابی از میان نیروهای جدید بود تا بتوانیم جامعه آماری و نیروی انسانی رشته‌های گلف و مینی‌گلف را افزایش دهیم.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،حمید عزیزی به خبرنگار رسانه ۷،گفت: ورزشکارانی که حتی یک بار در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده و به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کنند و مدال‌آوری کرده‌اند حق شرکت در المپیاد استعدادیابی را نداشتند و تمام ورزشکاران حاضر در این رقابت‌ها نخستین مسابقه ملی خود را تجربه می‌کردند و هدف فدراسیون از برگزاری این المپیاد صرفاً استعدادیابی از میان نیروهای جدید بود تا بتوانیم جامعه آماری و نیروی انسانی رشته‌های گلف و مینی‌گلف را افزایش دهیم.

وی با تمجید از میزبانی اصفهان از نخستین دوره این المپیاد، سایت استاندارد مینی‌گلف ورزشگاه کوثر که در طول ۴۵ روز ساخته شد را ثمره این میزبانی برای شهر اصفهان دانست که می‌تواند مورد استفاده ورزشکاران این استان قرار گیرد.

رییس فدراسیون گلف، رقابت ورزشکاران در دو رده سنی ۱۰ تا ۱۴ سال و ۱۴ تا ۱۸ سال را بسیار فشرده و نزدیک دانست و ادامه داد: فدراسیون برگزیدگان این رقابت‌ها را تحت آموزش قرار داده و برای حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی آماده می‌کند.

عزیزی با بیان اینکه به جز استان‌های بوشهر و کردستان سایر استان‌های کشور در رشته مینی‌گلف فعال هستند، گفت: فدراسیون گلف پنج رشته گلف، مینی‌گلف، وودبال، بهکاپ و کروکت را تحت پوشش خود دارد که مینی‌گلف جزو رشته‌های مورد اقبال است.

وی با بیان اینکه استان‌های کشور در رقابت برای احداث زمین‌های مینی‌گلف استاندارد هستند، گفت: تقریباً بیشتر استان‌ها از این زیرساخت برخوردار بوده و یا درصدد احداث آن هستند و به زودی شاهد توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این رشته در کشور خواهیم بود.

رییس فدراسیون گلف سهم بخش بانوان از بودجه این فدراسیون را هم‌سطح با بخش مردان و تنها تفاوت را شرکت در برخی رویدادهای بین‌المللی از سوی مردان دانست و تأکید کرد فدراسیون گلف در تلاش برای ایجاد توازن در این بخش نیز است.

عزیزی در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون گلف برنامه‌ای برای استفاده از مربیان خارجی در تیم‌های ملی دارد یا خیر، تصریح کرد: در آینده اگر نیازی به این امر باشد حتماً این کار را انجام می‌دهیم، اما در حال حاضر نیازی به مربی خارجی نداریم و می‌توانیم از ظرفیت مربیان داخلی برای پیشرفت گلف بهره ببریم. می‌توانیم به صورت مقطعی برای آموزش مربیان و ورزشکاران خود از مربی خارجی استفاده کنیم و اگر زمانی به حضور مربی خارجی احساس نیاز کردیم آن وقت به طور مستمر از حضور مربی خارجی بهره خواهیم برد.

وی درباره مشکلات زمین گلف ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان، اظهار کرد: مجموعه ورزشی نقش‌جهان ۱۳۰۰ هکتار وسعت دارد که باعث شده یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ورزشی کشور باشد، اما در ۲-۳ دهه گذشته این مجموعه و حتی زمین گلف آن با برخی مشکلات حقوقی و معارضان مواجه شده است.

رییس فدراسیون گلف با بیان اینکه خوشبختانه قدیمی‌های گلف اصفهان این زمین را به هر شکلی که امکان داشته حفظ کرده‌اند، اضافه کرد: البته زمین در بخش‌هایی مورد تعرض واقع شده است، به همین دلیل با مذاکراتی که با مدیرکل ورزش و جوانان استان و رییس هیئت گلف استان اصفهان داشتیم به‌دنبال رفع مشکلات این زمین هستیم و قرار است آخرین وضعیت و اطلاعات حقوقی زمین گلف نقش‌جهان در اختیار فدراسیون قرار گیرد تا برای آن چاره‌اندیشی شود.

نخستین دوره المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور با حضور ۵۲ ورزشکار از ۱۵ استان کشور در اصفهان برگزار شد. پیش از آغاز این رقابت‌ها نخستین زمین استاندارد مینی‌گلف شهر اصفهان در مساحت ۲ هزار مترمربع در ورزشگاه کوثر ملک‌شهر به بهره‌برداری رسید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.