تعداد زیادی چهره جدید در مینی‌گلف خواهیم داشت/با سیاست وزارت ورزش در بحث استعدادیابی و حرکت ما در این مسیرجامعه آماری زیر ۱۸ سال ما دو برابر شده
06 شهریور 1398 - 11:29
برای دومین سال متوالی بحث استعدادیابی پسران در حال انجام است. سال گذشته این مسابقات فقط در بخش گلف و در رده سنی زیر 18 سال بود اما امسال با پیگیری و ممارست فدراسیون رشته مینی گلف را نیز به رشته‌های تحت پوشش استعدادیابی خود اضافه کردیم.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،مهرداد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص المپیاد استعدادهای برتر گلف کشور اظهار داشت: برای دومین سال متوالی بحث استعدادیابی پسران در حال انجام است. سال گذشته این مسابقات فقط در بخش گلف و در رده سنی زیر 18 سال بود اما امسال با پیگیری و ممارست فدراسیون رشته مینی گلف را نیز به رشته‌های تحت پوشش استعدادیابی خود اضافه کردیم.

وی در ادامه افزود: رشته مینی‌گلف در کشور پیش نیازی برای گلف است. گلف در همه سطح کشور توسعه یافته نیست و از مینی گلف برای جذب مخاطبان به گلف استفاده کردیم. خوشبختانه همه استان‌ها مجهز به سایت‌های مینی گلف هستند و هر استان یک یا دو سایت مینی گلف دارد و جامعه آماری خوبی را نیز شامل می‌شود.

دبیر فدراسیون گلف گفت: امسال بحث استعدادیابی در مینی گلف را آغاز کردیم و استان مازنداران را به دلیل دارا بودن زیرساخت مناسب برای میزبانی بخش پسران انتخاب کردیم و این مسابقات در رده بندی 10 تا 18 سال با حضور 16 استان و افزایش 50 درصدی مشارکت نسبت به سال گذشته، در حال برگزاری است.برای سال آینده در تلاشیم تا مشارکت صددرصد استان‌ها را شاهد باشیم.

رئیس ستاد المپیاد استعدادیابی فدراسیون گلف در خصوص برنامه فدراسیون برای استفاده از استعدادها یادآور شد: در بدو ورود همه استان‌ها باید نفرا خود را در سامانه مبین ثبت کنند و این به جمع آوری آمار و اطلاعات کمک می‌کند و می‌دانیم از هر استان چه تعداد با چه مختصاتی حضور دارند. از آنجا که المپیاد استعدادهای برتر را برگزار می‌کنیم نه استعدادیابی، ما نفرات اول تا سوم در دو رده سنی 10 تا 14 سال و 14 تا 18 سال را مشخص می‌کنیم. البته به همین 6 نفر اکتفا نمی‌کنیم و تمامی نفراتی که در مسابقات شرکت کردند بر اساس سنجش‌های مختلف در گروه‌های Aو B و C قرار خواهیم داد و در کمپ‌های مختلف از آنها دعوت خواهیم کرد. اولین اردو را تا پایان سال 98 برگزار می‌کنیم و بیشتر تمرکز ما در سال 99 بر روی نگه داری این نفرات خواهد بود. در استان استان اصفهان از 7 تا 10 شهریور ماه نیز مسابقات استعدادهای برتر در بخش دختران برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: با سیاست وزارت ورزش در بحث استعدادیابی و حرکت ما در این مسیر، این نوید را می‌دهم که جامعه آماری زیر 18 سال ما دو برابر شده و با توجه به تفکیک رشته‌ها تعداد کثیری چهره جدید را در مینی گلف خواهیم داشت. اینها ذخیره‌ها و پشتوانه ما برای تیم‌های ملی خواهند بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.