تلاش می‌کنیم با درآمدزایی مشکلات را مرتفع کنیم/جوان ترین کادر را بین همه فدراسیون‌ها هاداریم
06 شهریور 1398 - 11:21
با توجه به اینکه ما در مجمع 95 و 96 چیزی کمتر از 15 بند حسابرسی داشتیم این موارد را در طی چند ماه رفع کردیم و تنها در گزارش حسابرس قانونی یک بند حسابرس مربوط به مالیات 90 تا 94 بود که این موضوع قابل رفع نیست مگر اینکه در یک پروسه زمانی و با طی کردن مراحل قانونی با همکاری سازمان مالیات کشور فکری برای آن شود تا این موضوع هم مرتفع شود.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،حمید عزیزی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص مجمع سالیانه فدراسیون گلف اظهار داشت: مجمع سالیانه سال 97 برگزار شد برایند خوبی داشت. با توجه به اینکه ما در مجمع 95 و 96 چیزی کمتر از 15 بند حسابرسی داشتیم این موارد را در طی چند ماه رفع کردیم و تنها در گزارش حسابرس قانونی یک بند حسابرس مربوط به مالیات 90 تا 94 بود که این موضوع قابل رفع نیست مگر اینکه در یک پروسه زمانی و با طی کردن مراحل قانونی با همکاری سازمان مالیات کشور فکری برای آن شود تا این موضوع هم مرتفع شود.

وی در مورد میزان رضایت‌مندی از عملکرد فدراسیون در سال گذشته گفت: وضعیت در کل خوب و رضایت بخش بوده. ما از لحاظ اینکه تمام مسابقات برگزار شود موفق بودیم و در سطوح کشوری توانستیم در اقدامی که در این فدراسیون شروع شد همه مسابقات را برگزار کنیم و هیچ مسابقه‌ای لغو نشد. با وجود اینکه برگزاری این تعداد زیاد مسابقات در گروه‌ها و رده‌های سنی مختلف برای فدراسیون و بازیکنان دشوار بود و فشردگی مسابقات بسیار بالا و کار سخت بود ولی به لطف خدا انجام شد. در برگزاری این همه مسابقه بازیکنان هیات‌های استانی عملکرد خوبی داشتند. با توجه به اینکه قالباً مسابقات گلف به دلیل شرایط جوی در 7-8 ماه اول سال به شکل مطلوب برگزار می‌شود ولی با توجه به زمان روی کار آمدن فدراسیون جدید، آغاز دور جدید مسابقات از آبان ماه بود و در نیمه دوم سال برگزار شد.

رئیس فدراسیون گلف در ادامه گفت: امتیاز برگزاری مسابقات نسبت به سال‌های گذشته تفکیک سنی مسابقات بود و از تلفیق برگزاری همزمان و یکجای مسابقات پرهیز کردیم چرا که بازیکنان هر گروه و رده احساس اهمیت بکنند خودشان را مستقل بدانند مسابقات جدا گانه برگزار شد. در این دوره مسابقات بانوان به دو دسته زیر و بالای 18 سال و آقایان در رده سنی 18، 18 55 سال و بالای 55 سال برگزار شد.

عزیزی در ادامه گفت: یکی از اقدامات دیگری که انجام شد این بود که در المپیاد استعدادیابی کشور رشته گلف وجود نداشت ولی با رایزنی‌های انجام شده و تعاملی که صورت گرفت رشته گلف را هم در المپیاد استعدادیابی گنجاندند و این استعداد یابی را در دو رده دختران و پسران سال گذشته برگزار کردیم. در این میان اتفاق مهم دیگری که افتاد این بود که برای اولین بار تیم‌های ملی را به تفکیک رده های سنی تشکیل دادیم که منطبق با فدراسیون جهانی و در رده‌های زیر 18 و بالای 18 سال بانوان و زیر 18، 18 تا 55 و بالای 55 آقایان بود. ما در عین حال که پیگیر بخش حرفه‌ای هستیم برای توسعه گلف در حوزه ورزش همگانی با همکاری هیات‌های استانی کار را دنبال می‌کنیم که در این میان برنامه‌هایی از قبیل برگزاری رویدادهایی مثل جام رسانه،ها و دیپلمات‌ها و حضور فعال ذر جشنواره‌هایی که برگزار شود محوریت گلف و ورزش‌های تابعه از جمله مینی گلف، کروکت و وودبال است.

وی در مورد درآمدزایی فدراسیون هم عنوان کرد: متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه خیلی از فدراسیون‌ها انتظار دارند تمام هزینه‌هایشان را وزارت ورزش و کمیته ملی تامین کنند که این طبیعتاً ممکن نیست و ما در کنار کمکی که از وزارت و کمیته ملی المپیک دریافت می‌کنیم، تلاش می‌کنیم با درآمدزایی مشکلات را مرتفع کنیم. برای مثال فدراسیون ما از نظر تعداد پرسنل کمترین تعداد را بین همه فدراسیون‌ها دارد و در عین حال جوان ترین کادر را بین همه فدراسیون‌ها هم در اختیار داریم. ضمن اینکه گلف از لحاظ بودجه بین رشته‌های المپیکی کمترین بودجه را در اختیار داریم و در کل جزو 3-2 فدراسیون با پایین‌ترین بودجه هستیم.

رئیس فدارسیون گلف ادامه داد: در بخش درآمدزایی ما تلاش می‌کنیم این بخش مشکل را با کارهای دیگر برطرف کنیم. به این صورت که از منابع مالی شرکت‌ها و جذب اسپانسر برای رویدادها بخش مهمی از هزینه‌های‌مان را تامین می‌کنیم و این کاری است که طی این 7-8 ماه گذشته انجام دادیم. بودجه‌های عمومی اشاعه ورزش گلف همگانی قهرمانی و همگانی هم بخش دیگری از هزینه‌های ما است که تامین کردیم. نکته مهم‌تر و قابل اشاره و توجه فدراسیون گلف این است که تنها فدراسیون المپیکی است که در کشور زمین استاندارد برای مسابقات بین المللی ندارد و تلاش می‌کنیم این مشکل را هم برطرف کنیم و برای آن مشغول فعالیت هستیم.

عزیزی در مورد تلاش فدراسیون برای ورود باشگاه‌های مطرح کشور به ورزش گلف و تیم‌داری در این رشته گفت: این اتفاق لازمه‌اش این است که ما بتوانیم گلف را معرفی کنیم و در آن جذب رسانه و تماشاگر داشته باشیم و بتوانیم حساسیت افکار عمومی را در قبال نتایج این رشته ورزشی جلب کنیم و در این صورت باشگاه‌های بزرگ به گلف وارد خواهند شد. قدم اول ما این است که در شروع از استقلال و پرسپولیس انتظار هزینه کرد نداریم و تلاش می‌کنیم در جام‌های بعدی باشگاه‌هایی که منابع مالی دولتی دارند به این بخش اضافه شوند. چنین موضوعی هدف ما است و قطعا برای اینکه شاهد رشد و پیشرفت توسعه پایدار این رشته ورزشی باشیم این امر مستلزم رقابت‌های باشگاهی گرم و فشرده است و اینکه ورزشکارها در طول سال به رقابت مستمر بپردازند و در این صورت است که پیشرفت حاصل می‌شود چرا که اگر رقابت جدی نباشد رشد و توسعه انتظار نیست.

وی در مورد اینکه آیا فدراسیون برای جذب مربی خارجی برنامه‌ای دارد یا نه گفت: در این مقطع زمانی جذب مربی خارجی زود است. قبل از رفتن سراغ این موضوع ما باید بحث مسائل زیرساخت را حل کنیم و فکر می‌کنم تنها فدراسیونی هستیم که یک وجب زمین آموزشی نداریم. برای رفع این مشکل مقرر شده شرکت توسعه این زمین که در اختیار ما قرار دارد را به نحوی به بخش خصوصی منتقل کند تا با قوت و قدرت بیشتری پیشبرد آن پیگیری شود. پس از حل مشکل زیرساخت هدف ما استفاده حداکثری از ظرفیت مربیان داخلی است و هر وقت به سقف آن رسیدیم استفاده از مربی خارجی به دو شکل قابل طرح است. یکی حضور مقطعی و فعالیت و در آموزش است و دومی حضور به صورت دائمی و قبول مسئولیت تیم های ملی خواهد بود.

رئیس فدراسیون گلف در پایان در مورد اعزام‌های پیش روی فدراسیون هم گفت: مادو اعزام در پیش داریم یکی از آنها مربوط به مسابقات aac گلف است که دو بازیکن که آقایان حسن کریمیان و علی خزان بیک هستند و یک سرپرست اعزام خواهیم کرد و مهرماه در چین برگزار می‌شود و دیگری اعزام مسابقات اوپن جهانی مینی گلف تیم نمین سرامیک اردبیل اعزام خواهد شد.

عزیزی در پایان عنوان کرد: از همه زحمت‌کشان فدراسیون در ادوار گذشته ممنونم. فدراسیون گلف از سال 72 تشکیل شد و نفرات زیادی در آن زحمت کشیدند و انجمن‌های تابعه به آن اضافه شد و با فضای جدید تحویل ما شد. ما تلاش می‌کنیم با حفظ و صیانت از زحمات گذشتگان امانتدار خوبی باشیم و آن را پیش ببریم و در این راه رسانه‌ها می‌توانند کمک حال فدراسیون باشند کما اینکه در این مدت کمک شایانی به ما کردند. هیات‌های استانی ما هم عملکرد قابل قبولی داشتند و با توجه به مسابقاتی که در پیش است فعالیت اکثر هیات‌های استانی ما قابل تقدیر است و چند هیات استانی ما نیاز دارند همت مضاعفی داشته باشند که از آنها می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به سطح مطلوب‌تری برسند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.