لغو اعزام تیم ملی گلف آقایان به دلیل عدم صدور روادید
09 شهریور 1401 - 14:48
اعزام تیم ملی گلف آقایان به مسابقات جهانی گلف اماتور پاریس ۲۰۲۲ به دلیل عدم صدور بموقع روادید از سوی سفارت فرانسه در تهران لغو شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، تیم ملی‌گلف ایران متشکل از ۳ بازیکن ، یک سرپرست و یک مربی جهت حضور در مسابقات جهانی گلف پاریس کلیه اقدامات در زمان و مهلت قانونی انجام و کلیه بازیکنان و نفرات اعزامی در موعد مقرر رسما ثبت نام شدند.

همچنین فرمهای انلاین ثبت نام جهت تمامی بازیکنان، سرپرست تیم و مربیان در سایت مسابقات تکمیل و ارسال گردید.

شایان ذکر است کلیه مدارک مرتبط با انجام تشریفات کنسولی به منظور اخذ روادید شنگن و حتی روادید ملی فرانسه در زمان مقرر به دفتر کارگزاری سفارت فرانسه از طریق این نهاد ارسال شد که نهایتا با پذیرش کلیه اعضا تیم و نیز پرداخت مبالغ یورویی مربوطه در مهلت تعیین شده تمامی مراحل صدور ویزا بر طبق مقررات ایشان پیش رفت.

در کمال ناباوری و علیرغم کلیه پیگیری های رسمی و غیررسمی از تمامی مبادی ذیربط مانند یادداشت وزارت امورخارجه، پیگیری مدیران سیاسی و کنسولی وزارت امورخارجه، وزارت ورزش و تماسهای مکرر با میزبان و سفارت فرانسه در تهران تا کنون(چهارشنبه مورخ ۹ شهریور ۱۴۰۱) هیچ اقدامی جهت صدور ویزای تیم‌ملی گلف کشورمان صورت نپذیرفته است و بدین ترتیب حتی در صورت صدور ویزا، تیم ملی این مسابقات را که از امروز ۳۱ آگوست آغاز شده از دست داده است.

گزارش برخی اقدامات:

پس از اخذ دعوتنامه رسمی فدراسیون جهانی مبنی بر حضور در مسابقات در مورخ ۱۵ جولای و دعوتنامه فدراسیون گلف فرانسه در مورخ ۱۷ جولای ،درخواست رسمی فدراسیون گلف جمهوری اسلامی ایران منضم به دو دعوتنامه فوق الذکر در تاریخ ۲۱ جولای به کنسولگری فرانسه و وی اف اس ایمیل شد.

با توجه به تعلل سفارت فرانسه در انجام فرایند صدور روادید ، ضمن پیگیری از مبادی غیر رسمی، نامه ای به وزارت ورزش در این خصوص ارسال شد و پس از صدور نامه وزارت ورزش خطاب وزارت امورخارجه، یادداشت رسمی وزارت خارجه در تاریخ ۶ آگوست تحویل سفارت فرانسه گردید .

نظر به عدم صدور روادید مجددا نامه دوم به وزارت ورزش ارسال و نهایتا وزارت امورخارجه وارد پیگیری های لازم گردید که نهایتا منجر به تعیین وقت وی اف اس در تاریخ ۲۱ آگوست و تکمیل و تحویل کلیه مدارک اعضای تیم بصورت حضوری گردید.

علی رغم پیگیری ما از طریق مسئولین جهانی مسابقات و همچنین انواع پیگیری های رسمی و غیررسمی داخلی سفارت فرانسه امروز به وزارت امور خارجه اعلام نموده روادید صادر نخواهد کرد.

با توجه به این اتفاق پیش بینی شد برای استفاده از توان فنی و آمادگی حاصل از اردوهای برگزار شده، همین بازیکنان در اوایل پاییز ۱۴۰۱ به جام سینگا تایلند که از مطرح ترین جامهای آسیا است اعزام می‌شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.