احداث آکادمی ملی گلف مطالبه اصلی جامعه گلف از وزارت ورزش
17 بهمن 1400 - 18:46
رئیس هیئت گلف استان کرمانشاه گفت: خواسته جامعه گلف کشور این است که وزارت ورزش تدابیری بیاندیشد تا آکادمی گلف در مجاورت تنها زمین گلف کشور احداث شود.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف و به نقل از ایلنا، الهام اکبری رئیس هیئت گلف استان کرمانشاه در نشست خبری که به مناسبت حضور محمد پولادگر معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی  در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه برگزار شد گلف را یکی از رشته‌های پر ظرفیت و قهرمان پرور در استان کرمانشاه دانست و افزود: این ورزش یکی از رشته‌های محبوب خصوصا در بین جوانان و نوجوانان در کرمانشاه است که می‌تواند قهرمانان ملی و بین المللی  را به کشور تحویل دهد.

اکبری افزود: بر خلاف باوری که در بین جامعه گسترش یافته است و گلف را یک ورزش لاکچری و پر هزینه می‌دانند، این ورزش که به رشته‌های مختلفی از جمله وودبال، مینی‌گلف، بهکاپ و کروکت تقسیم می‌شود و علاقمندان می‌توانند انتخاب‌های مختلفی داشته باشند، تقریبا هزینه چندانی ندارد و همه افراد که علاقمند به این رشته باشند می توانند به این رشته مهیج وارد شوند.

وی تاکید کرد: در ۱۵ سالی که در این رشته فعالیت داشته‌ایم و از سال ۹۲ تا کنون سعی در ارتقا این ورزش بوده به گونه‌ای که در ابتدا زمین‌های مینیاتوری و قابل حمل گلف را در مدارس و سطح دانشگاه‌ها ساختیم که دانشگاه رازی در این راه به هیات کمک شایانی کرد.

رئیس هیئت گلف استان کرمانشاه را یکی از استانهای مستعد کشور در گلف دانست و افزود: در یکسال اخیر در رشته وودبال یک نفر از استان کرمانشاه به تیم ملی دعوت شد و در هفته گذشته نیز کرمانشاه توانست در چالش مهارتی وودبال کرمانشاه به مقام قهرمانی در رده‌های سنی مختلف رسید و همچنین یک نونهال کرمانشاهی ضمن کسب مقام نخست بعنوان پدیده این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

وی انجام مسئولیت به نحو احسن و علاقه به گسترش این رشته را از مهمترین اهداف هیئت گلف دانست و تصریح کرد: تمام تلاشمان را خواهیم کرد که استان کرمانشاه را به قطب ورزش گلف تبدیل نماییم و در این راه اداره کل ورزش و جوانان استان خوشبختانه همکاری و تعامل بسیار خوبی در سطح کارشناسی، تخصیص بودجه و اعزام ورزشکاران به مسابقات با هیئت گلف دارد که جای تشکر و قدردانی دارد.

اکبری در بخش دیگری از سخنانش از ورزش گلف بعنوان ورزشی یاد کرد که نیازمند تحول است و افزود: خوشبختانه در کرمانشاه هر آنچه ظرفیت بالقوه وجود داشته بالفعل شده است و امروز تنها راه توسعه گلف تحول است و این تحول با احداث آکادمی ملی گلف کشور می‌تواند استارت زده شود.

رئیس هیئت گلف استان افزود: در حال حاضر فدراسیون گلف تمام ظرفیت‌های بالقوه رو بالفعل کرده و هرآنچه پتانسیل وجود داشته به کار گرفته شده و اقدامات ارزنده‌ای در معرفی و شناسایی ورزش گلف و رشته‌های تابعه این فدراسیون و همچنین جذب ورزشکاران، تربیت نیروی انسانی و برگزاری رویدادهای مختلف انجام گرفته است.

اکبری با بیان اینکه تحول در این رشته، خواسته اصلی جامعه گلف استان است تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها زمین چمن استاندارد گلف کشور در مجموعه ورزشی انقلاب تهران است، احداث و راه اندازی آکادمی ملی گلف در مجاورت زمین گلف، برای بهره گیری تمامی ورزشکاران و هیئت‌های استانی، زمینه ساز تحولی همه جانبه در گلف کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: حتی یک ریال بودجه هم نمی‌خواهیم، تنها خواسته و تقاضای جامعه ورزش گلف کشور از معاونت محترم توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، موافقت با ساخت و صدور مجوز احداث آکادمی ملی گلف کشور است.

اکبری افزود: قطعا احداث این آکادمی، برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی و بازآفرینی و همچنین اردوهای تیم ملی را به ارمغان خواهد آورد.

رئیس هیئت گلف استان کرمانشاه در پایان با اشاره توانمندی‌های بی نظیر استان کرمانشاه در رشته‌های مختلف ورزشی و قهرمانان بیشمار این استان از معاونت ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای استان در خواست کرد بهای بیشتری به توسعه ورزش در استان خصوصا ورزش بانوان داده شود زیرا این استان پتانسیل‌های بی نظیری در رشته‌های مختلف دارد و می‌تواند برای کشور افتخاری آفرینی فراوانی داشته باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.