جمشیدی: سطح مسابقات قهرمانی کشور بالا بود/ در گلف ذاتاً فاصله اجتماعی رعایت می‌شود
28 مهر 1400 - 13:15
دبیرکل فدراسیون گلف گفت: نفرات نخست مسابقات قهرمانی کشور و تعدادی از بازیکنان با نظر کمیته فنی و مربی به مرحله دوم قهرمانی کشور دعوت می‌شوند.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، مهرداد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص مسابقات گلف قهرمانی کشور در بخش مردان اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور گلف در رده سنی 18 تا 55 سال از 24 تا 27 مهرماه در زمین گلف مجموعه انقلاب برگزار شد. 24 مهر زمان ورود تیم‌ها و 25 مهر زمان تمرین بود و مسابقات طی روزهای 26 و 27 مهر برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در دو سال گذشته به خاطر شرایط کرونا مسابقات قهرمانی کشور برگزار نشد چون این مسابقات مستلزم حضور چند روزه بازیکنان است. با وجود اینکه در گلف ذاتا فاصله اجتماعی رعایت می‌شود ولی بازیکنان در هتل و رستوران و … در کنار هم هستند. ما مسابقات  را با احتیاط زیاد برگزار کردیم. برای حضور در مسابقات الزام دریافت هر دو دوز واکسن وجود داشت همچنین باید از دریافت دوز دوم واکسن دو هفته گذشته باشد و اگر فردی واکسن دریافت نکرده بود باید حتما قبل از حضور تست می‌داد. در خوابگاه هم از بازیکنان تست pcr گرفتیم‌. حدود 86 تست گرفتیم که همه منفی بود.

دبیرکل فدراسیون گلف تاکید کرد: چاره‌ای برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نبود چون بچه‌ها در حالت اغما بودند. می‌توانستیم مسابقات را یک روزه برگزار کنیم ولی فاصله استانی هم اهمیت داشت و برای مثال بازیکنی که از هرمزگان در مسابقات شرکت می‌کرد نمی‌توانست سفر یک روزه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت این دوره از مسابقات این بود که به صورت هندی کپ برگزار شد. شرایط در رشته‌های مختلف متفاوت است در کشتی مثلاً مسابقات بر اساس اوزان است ولی در گلف رده سنی‌ و هندی کپ در نظر گرفته می‌شود. هندی‌کپ مردان صفر تا 24 و هندی کپ زنان صفر تا 36 است و هر چه عدد کوچکتر باشد فرد حرفه‌ای‌تر است. امسال خود را با مسابقات بین‌المللی نزدیک کردیم. در نوع هندی‌کپی  بازیکنان در سطح مختلف رقابت می‌کنند. در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور مردان سطح بازیکنان بسیار بالا بود. در هندی کپ 10 تا 20 بازیکنان نیمه حرفه‌ای هستند و بقیه حرفه‌ای هستند. در مسابقات رقابت‌ها تنگاتنگ بود و فاصله تیم سوم و چهارم یک امتیاز بود.

دبیرکل فدراسیون گلف در پاسخ به این سوال که آیا نفرات برتر این مسابقات راهی تیم ملی خواهند شد، یادآوری کرد: بچه‌ها از مسابقات قهرمانی کشور استقبال کردند و 100 ورزشکار رقابت کردند و نفرات برتر معرفی شدند.‌ نفرات نخست مسابقات قهرمانی کشور و تعدادی از بازیکنان با نظر کمیته فنی و مربی به مرحله دوم قهرمانی کشور دعوت می‌شوند و بعد از آموزش و اسکورگیری نفرات برتر انتخاب و به اردوهای انتخابی تیم ملی دعوت می‌شوند.  در این دوره غربال بازیکنان را شدیدتر کردیم. شاید کمیته فنی فردی را بشناسد که اگر آموزش ببیند می‌تواند رشد کند و نگاه ویژه به او انجام شود.

جمشیدی در خصوص زمان برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در بخش بانوان گفت: در دهه اول آبان بانوان مسابقات قهرمانی کشور در بخش بانوان برگزار می‌شود. شرایط خوابگاهی سخت است. در بخش بانوان در تلاشیم تا در محل مسابقه اسکان و تغذیه انجام شود و راحت باشند و امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند. این مسابقات هم به سبک مسابقات قهرمانی کشور در بخش آقایان است و همین روند را برای انتخاب تیم زنان هم داریم.

دبیرکل فدراسیون گلف در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های سال 2022 توسط فدراسیون جهانی اعلام شده است، تصریح کرد: دعوت‌نامه‌ای برای سال آینده اعلام نشده ولی قائدتا باید مسابقات جهانی و مسابقات تایلند را داشته باشیم ولی هنوز اعلام نشده است.  قطعا اگر کرونا تعطیل شود اعزام خواهیم داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.