نفرات و تیم‌های برتر مسابقات قهرمانی گلف کشور مشخص شدند
27 مهر 1400 - 18:53
مسابقات گلف قهرمانی کشور آقایان به مناسبت هفته تربیت بدنی و هفته وحدت با حضور ۱۰۰ شرکت کننده از ۱۷ استان برگزار شد و در پایان نفرات برتر مشخص شدند.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، مسابقات گلف قهرمانی کشور آقایان به مناسبت هفته تربیت بدنی و هفته وحدت با حضور ۱۰۰ شرکت کننده از ۱۷ استان در دو روز در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد و در پایان نفرات برتر مشخص شدند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و نایب رئیس مجلس خبرگان، کیکاووس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، کاوه احمدی مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، مجابی و حسین‌پور اعضای هیئت رئیسه فدراسیون، حمید بی‌تمیم مدیرکل دفتر ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، پریچهره مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، سطوتی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مبینی مدیرکل استعدادیابی و آموزش‌های پایه وزارت ورزش و جوانان، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال و جمعی از ورزشکاران تعدادی از مهمانان حاضر در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات بودند.

حمید عزیزی، رئیس فدراسیون گلف در این مراسم اظهار داشت: خوشحالم این مسابقات مزین به نام شهدای وحدت و همزمان با هفته تربیت بدنی انجام شده که هر دو بخشی از وظایف فدراسیون در بحث ملی و ورزشی است.

وی در ادامه افزود: هیئت‌ها با تربیت و شناسایی استعدادها در صف اول هدایت مسابقات هستند. ما مدعی هستیم اسلامی‌ترین ورزش هستیم. اخلاق محور بودن از ویژگی‌های این رشته است و نهایت اعتماد به ذات بشر است.

رئیس فدراسیون گلف تاکید کرد: در جایی که در ورزش‌های دیگر فریب داور و گرفتن پنالتی فضیلت است و بازیکن تشویق می‌شود، افتخار است در گلف این چنین نیست و ورزشکاری که فریب دهد تا آخر عمر محروم خواهد بود.

وی عنوان کرد: این رشته جزو ارزان‌ترین رشته‌ها است و با هزینه کم می‌توان تجهیزات آن را تهیه و کل افراد خانواده تا سال‌ها از آن استفاده کنند. این ورزش خانواده محور است. در برخی رشته ها که به شدت هم حمایت می‌شوند، در همان ابتدا باید زنان، کودکان و افرادی که دچار معلولیت هستند را کنار بگذاریم.

در این مراسم همزمان با هفته وحدت بین دو بازیکن شیعه و سنی حاضر در این مسابقات پیمان اخوت و برادری بسته شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در این مراسم گفت: بدون تردید موفقیت انسان در دنیا و آخرت در هر حوزه مرهون سلامت جسم است. اگر برای سلامت جسم خود قدم برداریم در استفاده بهتر از عمر چه در حیات انسانی، اخلاقی، علمی و ایمانی و چه استفاده از رفاه دنیا موفق‌تر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ورزش به ویژه ورزش همگانی برای جسم و روح اهمیت دارد. ورزش بیش از سلامت جسم به تقویت اندیشه کمک می‌کند. تلاش نظام جمهوری اسلامی بر تقویت زیر ساخت‌های ورزشی و فراهم کردن حضور آحاد مردم در ورزش همگانی است در این صورت راه برای قهرمانی هموار می‌شود.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: متاسفانه امروز با نقطه‌های مطلوب در امر ورزش همگانی فاصله داریم. باید در جایگاهی باشیم که مردم ساعتی را در روز برای ورزش قرار دهند و این امر هزینه حوزه سلامت را به صورت معناداری کاهش خواهد داد.

وی با تقدیر از فعالیت‌های فدراسیون گلف در توسعه این رشته، گفت: امیدوارم فدراسیون در جهت ترویج این رشته قدم بردارد. این ورزش مدرن است اما با تلاش فدراسیون باید در بدنه جامعه شناخته شود و توده مردم با آن ارتباط برقرار کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در پایان با نقل خاطره‌ای از برادر خود، سید آزادگان، یادآوری کرد: اخوی گفتند فرماندهان عراقی در یکی از اردوگاه‌های عراق در تحلیل نیروهای بسیج ایران در زمان جنگ گفتند جوانان بسیجی ایران از شجاعت بی نظیر برخوردار هستند ولی آموزش نظامی لازم را ندارند. برادرم گفتند این غلط است و آنها تا دوره‌های سخت نظامی را نبینند به جبهه نمی‌آیند برای مثال خودمن که از همه سالخورده‌تر هستم ولی آموزش سخت نظامی دیدم و حاضرم در دوی استقامت با نیروهای شما مسابقه دهم. برادرم گفتند در مسابقه چنان دویدم که دو رقیب عراقی توان ادامه مسابقه را نداشتند و فرماندهان نظامی عراقی آمدند و هر سه نفر را تشویق کردند. برادرم با ورزش مانوس بود. امیدوارم همه ما جوانان ساعتی را به ورزش در کنار تحصیل علم و تهذیب نفس بپردازند.

در پایان این مراسم نفرات برتر گلف قهرمانی کشور معرفی شدند.

نفرات برتر به شرح زیر است:

در هندی کپ ۰ تا ۹:
۱_ سجاد کرم‌پور از خوزستان
۲- حمیدرضا شینی از خوزستان
۳_ سعید براتی از خوزستان
بهترین بازیکن بدون احتساب هندی کپ: عباس قنبری از البرز

نفرات برتر هندی کپ ۱۰ تا ۲۰:
۱_ حسین دریس از منطقه آزاد اروند
۲_ سبحان سلیمانی از خوزستان
۳_ بهمن کریمی از اصفهان
بهترین بازیکن بدون احتساب هندی کپ: حسین شاهیوند از لرستان

نتایج تیمی به شرح زیر است:
۱- خوزستان
۲_ البرز
۳ لرستان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.