جمشیدی: با ادامه کرونا جامعه آماری خود را از دست می‌دهیم/ برنامه استراتژیک ۴ ساله را تدوین کردیم
11 خرداد 1400 - 9:11
دبیر فدراسیون گلف گفت: در این شرایط کرونایی نه تنها اصناف متضرر شدند بلکه ورزش به خصوص گلف به مراتب شاهد ضرر بیشتری بود.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، مهرداد جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص مسابقات یک روزه گلف کشوری اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا بیش از یک سال است که مسابقات قهرمانی کشور را برگزار نکردیم چرا که برگزاری این مسابقات مستلزم آن است که در یک دوره سه تا چهار روزه بازیکنان دور هم جمع شوند و در نهایت اسکور بازیکنان لحاظ شود و این نیازمند خوابگاه و اسکان بازیکنان است و با توجه به اینکه در این شرایط گردهمایی‌ها و اجتماع افراد ممنوع است، امکان برگزاری مسابقات کشوری وجود نداشت. در این زمان تصمیم گرفتیم مسابقات کشوری را به صورت یک روزه برگزار کنیم در همین راستا پنجشنبه گذشته اولین دوره مسابقات گلف با عنوان یادواره گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد. در بخش مردان در سه هندی کپ نفرات اول تا سوم معرفی شدند و دو نفر نیز بدون محاسبه هندی‌کپ حائز رتبه شدند.

وی در ادامه افزود: در این مسابقه یک روزه حدود 93 نفر از 14 استان کشور حاضر شدند که این تعداد شرکت کننده در مسابقات آزاد و کشوری بی‌سابقه بوده است. با توجه به اینکه استقبال بیش از پیش‌بینی ما بود لذا ما دو گروه هندی کپ را به سه گروه افزایش دادیم. در این دوره در مباحث فنی و اجرایی بسیار خوب عمل شد و همکاری خوبی را از سوی شرکت توسعه، مجموعه انقلاب و حراست این مجموعه شاهد بودیم‌. مراسم اختتامیه نیز در زمین گلف و در فضای باز برگزار شد. در این فصل شاهد بهترین چمن در زمین گلف هستیم و هوای مناسبی را شاهد بودیم و بازیکنانی که از جنوب و خوزستان آمده بودند لذت زیادی از این مسابقات بردند.

دبیر فدراسیون گلف تاکید کرد: در پنجشنبه این هفته نیز مسابقاتی را در همین سطح برای بانوان برگزار می‌کنیم. از طرف فدراسیون روز چهارشنبه برای تمرین اعلام شده اما به خاطر عدم امکان تجمعات اسکان را برای بازیکنان نداریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های فدراسیون در ماه‌های ابتدایی سال 1400 گفت: در دو ماه ابتدای سال سعی کردیم فعالیت‌هایی داشته باشیم. مسابقات و جشنواره‌هادر جمعه پایانی ماه برقرار است و جمعه پایانی اردیبهشت مسابقه مینی گلف در  باشگاه مینیاتور برگزار شد که در این مسابقات نیز شاهد حضور نمایندگان 5 استان بودیم. در این مدت تقویم اجرایی فدراسیون را تدوین و به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون رساندیم و یک نسخه آن را برای وزارت ورزش ارسال کردیم. 112 آیتم را در تقویم فدراسیون در نظر گرفتیم و امیدوارم به زودی محدودیت‌های کرونایی برداشته شود و بتوانیم برنامه‌ها را اجرا کنیم. کم کم به دلیل عدم اجرای برنامه‌ها به دلیل شیوع کرونا به مشکل برخواهیم خورد و جامعه آماری خود را از دست می‌دهیم. نه تنها اصناف از این شرایط کرونایی متضرر شدند بلکه ورزش به خصوص گلف به مراتب شاهد ضرر بیشتری بود ولی سعی می‌کنیم تا جای ممکن فعالیت‌ها را برگزار کنیم.

جمشیدی به تدوین برنامه استراتژیک 4 ساله فدراسیون اشاره کرد و گفت: این برنامه به وزارت ورزش ارسال شده و مورد تائید آنها قرار گرفته است. ما اگر حتی 50 درصد این برنامه را عملی کنیم تحول بزرگی در گلف کشور ایجاد می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت زمین گلف مجموعه انقلاب یادآوری کرد: در تلاشیم تا زمین گلف مجموعه انقلاب تهران به فدراسیون واگذار شود. از طرف وزارت ورزش و شرکت توسعه دستورهای خوبی صادر شده و مقرر شد فضایی هم برای دفتر در اختیار ما قرار بگیرد تا با کمک بخش خصوصی و بخشی از بودجه فدراسیون ساخت و ساز انجام شود و پس از 60 سال زمین گلف مجموعه انقلاب بازسازی و قابلیت برگزاری مسابقات آسیایی را نیز داشته باشد. در حال حاضر با توجه به تعداد میادین و سبک زمین، امکان برگزاری مسابقات بین‌المللی را نداریم.

دبیر فدراسیون گلف تصریح کرد: آیین نامه باشگاه‌ها نیز تدوین شده که به تصویب هیئت رئیسه، مجمع و وزارت ورزش رسیده است. همه افرادی که بخواهند باشگاهی تاسیس کنند باید تابع این آیین‌نامه باشند. مجمع عمومی فدراسیون نیز 16 تیر ماه برگزار می‌شود. برنامه‌های دیگری نیز داریم که به شرط بقا و بهبود شرایط کرونا انجام خواهیم داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.