آیین نامه انضباطی گلف تدوین و به تصویب اعضا هییت رییسه فدراسیون رسید
09 دی 1398 - 9:28
دکتر میر شجاعی خبر داد: دکتر سید علی اصغر میرشجاعی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون گلف گفت: با تلاشها و برنامه ریزی مدون صورت گرفته، ورزش گلف با سرعتی مطلوب در حال گسترش است و تلاش می نماید، بسیاری از اقشار مردم بخصوص جوانان و نوجوانان را به سوی خود جلب نماید.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف،دکتر سید علی اصغر میرشجاعی، رییس کمیته انضباطی فدراسیون گلف گفت: با تلاشها و برنامه ریزی مدون صورت گرفته، ورزش گلف با سرعتی مطلوب در حال گسترش است و تلاش می نماید، بسیاری از اقشار مردم بخصوص جوانان و نوجوانان را به سوی خود جلب نماید.

وی ادامه داد: به منظور رعایت مسائل فنی ، ورزشی و توجه به مبانی اخلاقی و اسلامی و نزاکت اجتماعی و ایجاد محیط سالم و آرام برای همه دست اندر کاران، اعم از مقامات رسمی فدراسیون ،مسئولین تیمها و بازیکنان، داوران ، ناظران و غیره که مرتبط با ورزش گلف و انجمن های تابعه (مینی گلف، وود بال، کروکت و بهکاپ) آن فعالیت می نمایند، مقرر گردید آیین نامه انضباطی تدوین، مصوب و ابلاغ شود.

دکتر میر شجاعی اظهار داشت:رسالت و هدف متعالی کمیته انضباطی از تدوین و ابلاغ این آیین نامه، حمایت از اجرای صحیح قوانین و مقررات داخلی و بین المللی گلف و انجمن های تابعه ( مینی گلف، وود بال، کروکت و بهکاپ) ، رعایت اصول انضباطی و مبانی منشور اخلاقی و اسلامی و بازی جوانمردانه در ورزش گلف و در نهایت نگهداشت جامعه سالم و پاک گلف و انجمن های تابعه و همچنین آگاه سازی قوانین و مقررات و پیشگیری از وقوع تخلفات مرتبط می باشد.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون گلف بیان داشت:آیین نامه انضباطی در واقع مجموعه مقرراتی است که هماهنگ با قوانین گلف و انجمن های تابعه و بر اساس مقررات R&A وسایر قوانین مرتبط ،تکالیف، تخلفات، اعمال تشویق و تنبیه بازیکنان، مربیان، سرپرستان تیمها، داوران، تماشاگران و مقامات رسمی و دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات و روابط بین باشگاه‌ها و فدراسیون گلف و انجمن های تابعه (مینی گلف، وود بال، کروکت و بهکاپ) را مشخص می نماید.

وی افزود :این آیین نامه در 10 فصل و 62 ماده و 14 تبصره، توسط کمیته انضباطی فدراسیون تدوین و پس از چندین جلسه بحث و بررسی و استفاده از تجربیات متخصصین امر، در نشست مورخ 27/09/1398 به تایید هیئت رئیسه محترم فدراسیون رسیده است. در این فصول سعی شد ابتدا تعاریف درست و روشنی از مبانی و مقررات و دامنه شمول صورت بگیرد و همچنین ساختار و حدود صلاحیت ارکان قضایی فدراسیون ، نحوه رسیدگی و صدور رای مشخص شود و از همه مهم تر، نوع تشویق ها ، پاداش ها ، تخلفات و مجازاتها صراحتا و بدون ابهامی بیان گردد.

همچنین در فصول مختلف این آیین نامه، در خصوص تکالیف کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی اعم از مردان و زنان و در کلیه رده‌های سنّی، که با سمت و تکالیف مختلف در ورزش گلف و انجمن های تابعه ( مینی گلف، وود بال، کروکت و بهکاپ)، تحت مدیریت یا نظارت فدراسیون‌ گلف فعالیت می‌نمایند، پرداخته است.

دکتر میر شجاعی گفت:از نقاط قوت این آیین نامه می توان به این موارد اشاره کرد که دارای متن شیوا و روشن و از نظر شکلی بسیار منسجم و دارای ساختار مناسب است و از لحاظ حقوقی، جامع وکامل تدوین شده و تلاش شد کلیه مواردی که امکان دارد در قبل ،حین و بعد از مسابقه تخلفی صورت گیرد مورد نظر باشد و از همه مهمتر اینکه در محتوا به تشویقات مقدم بر تنبیهات پرداخته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:در نهایت با توجه به اینکه این مقررات به عنوان سند اخلاق حرفه‌ای لحاظ و مورد استناد قرار خواهد گرفت و باعث بسط و گسترش اخلاق حرفه ای و اسلامی و منجر به رقابت فنی و جوانمردانه می شود، لذا برای نیل به این اهداف متعالی که قبلا بیان شد ، امیدواریم کلیه مفاد آن توسط مقامات محترم فدراسیون و عوامل باشگاهها و بازیکنان به دقت مورد اجرا گذاشته شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.