استان خوزستان مهد گلف ایران است
07 مهر 1398 - 14:16
جمشیدی در گفتگو با تابا: هرداد جمشیدی، شنبه ۶ مهرماه در مراسم اختتامیه، سوپر لیگ گلف ایران سال ۹۷ در اهواز، در گفتگو با خبرنگار تابا، اظهار کرد: مراسم اختتامیه سوپر لیگ گلف سال ۹۷ به دلیل تاخیر در انجام بازی ها امروز برگزار شد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف مهرداد جمشیدی، شنبه ۶ مهرماه در مراسم اختتامیه، سوپر لیگ گلف ایران سال ۹۷ در اهواز، در گفتگو با خبرنگار تابا، اظهار کرد: مراسم اختتامیه سوپر لیگ گلف سال ۹۷ به دلیل تاخیر در انجام بازی ها امروز برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات که سه تیم خوزستانی در رده های اول تا سوم در کشور قرار گرفتند، تیم گلف ملی حفاری مقام اول، سورتمه اهواز حائز مقام دوم و شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجد سلیمان در مقام سوم قرار گرفتند.

جمشیدی ادامه داد: در نظر داریم در دوره جدید مدیریت فدراسیون، ساز و کارهای جدیدی را برای رشته گلف در تمام ابعادش (سوپر لیگ، ورزش حرفه‌ای و لیگ ها) ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته برنامه‌ریزی‌هایی برای رشته گلف ایران انجام شده بود که باید تقویت شوند، تصریح کرد: برای سوپرلیگ گلف برنامه های ویژه و خاصی را خواهیم داشت همچنین در بحث قرعه کشی نیز آیین نامه لیگ برتر و لیگ های فدراسیون تدوین شده و به تایید اعضای هیئت رئیسه مجمع گلف رسیده است و برای برگزاری لیگی منسجم تر پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است.

دبیر فدراسیون گلف، تقویت بنیه تیم‌های شرکت کننده در لیگ را از اهداف اصلی فدراسیون خواند و گفت: زمان‌بندی مناسب برای برگزاری لیگ، تشویق بازیکنان برای شرکت در لیگ و حضور تیم‌هایی که در رده های زیر ۱۸ سال فعالیت می‌کند از اهداف ما است که ان شالله به زودی آنها را به مرحله اجرا خواهیم رساند.

خوزستان را مهد گلف ایران

جمشیدی استان خوزستان را مهد گلف ایران خواند و خاطر نشان کرد: خوزستان یک استان ویژه در زمینه گلف است؛ حدود ۲۵ درصد از فعالیت‌ها در جامعه آماری و فعالیت‌های گلف در خوزستان برگزار و پیگیری می‌شود و ظرفیت و پتانسیل های خیلی خوبی خوبی دارد. تلاش می کنیم که از این ظرفیت‌های بالقوه و پتانسیل‌ها استفاده کرده و آنها را به صورت بالفعل دربیاوریم.

وی در خصوص بحث مربیگری و دوره‌های آموزشی عنوان کرد: برنامه های ویژه ای در این مورد داریم چرا که تعداد زیادی از مربیان ما از استان خوزستان هستند.

جمشیدی استان خوزستان را یک فدراسیون گلف خواند و گفت: خوزستان هم در زمینه زیرساخت ها و هم در خصوص جامعه آماری و افراد علاقمند، نسبت به دیگر استان ها پیشرو تر است، تلاش می کنیم بتوانیم گلف را در سطح کشور توسعه دهیم و در سطح استان خوزستان به مراتب اولی با اولویت بهتری ادامه دهیم.

۲۰پله در رنکینگ گلف دنیا صعود کردیم

دبیر فدراسیون گلف ایران در خصوص رده بندی گلف ایران در جهان تصریح کرد: تا ۱۰ سال گذشته به صورت مشترک با کشور عربستان در رده شصت و نهم و آخرین رده گلف در جهان بودیم اما با سیاست هایی که چند سال گذشته و تا به امروز در فدراسیون گلف اعمال شده توانستیم تقریبا ۲۰پله در رنکینگ دنیا صعود کنیم و در رده بندی آسیایی نیز ارتقا پیدا کنیم.

جمشیدی افزود: اما این اقدامات نیاز به برنامه ریزی منسجم و زیرساختی در داخل کشور دارد ، اگر به این اکتفا کنیم که بر اساس یک برنامه روتین فقط اعزام‌ها را انجام بدهیم بر آیند مثبتی برای ما نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بهبود جایگاه گلف ایران در دنیا مستلزم این است که بتوانیم برای رده های سنی پایه برنامه ریزی کنیم، بر همین اساس امسال برنامه استعداد یابی برای سنین زیر ۱۸ سال را به صورت منسجم انجام دادیم که بر اساس آن بیش از ۲۰۰ چهره جدید در گلف و مینی گلف شناخته شدند که می‌توانند برای شاکله تیم ملی آینده کشور گزینه های خوبی باشند.

هیات گلف خوزستان جزو هیات های برتر فدراسیون گلف است

وی در خصوص عملکرد هیات گلف استان خوزستان گفت: هیات گلف خوزستان جزو هیات های برتر فدراسیون گلف است؛ خوزستان در گلف به عنوان یک برند شناخته شده است و عملکرد بسیار خوبی داشته است اما توقع ما این است که بتواند عملکرد بهتری داشته باشد چرا که پتانسیل های بیشتری دارد.

جمشیدی افزود: هیئت گلف خوزستان در تمامی رویدادها و برنامه ها حضور و مشارکت فعالی داشته زحمت های بسیار زیادی کشیده است.

وی مسجد سلیمان را خاستگاه ورزش گلف ایران دانست و گفت: نزدیک به یک قرن پیش در این شهرستان زمین گلف احداث شده و پتانسیل های زیادی دارد باید سعی کنیم زمین گلف خاکی این شهرستان را چمن کنیم هر چند قطعا هزینه هایی به همراه خواهد داشت چرا که این زمین ۱۸ میدان استاندارد دارد و بیشتر فعالیت‌های فدراسیون گلف در شش ماه دوم سال که در اکثر استان‌های کشور فصل زمستان است؛ در زمین گلف شهرستان مسجد سلیمان انجام میشود.

دبیر فدراسیون گلف ایران با بیان اینکه گلف خوزستان هنوز هم می تواند پیشرفت بهتری داشته باشد تا بتواند فعالیت‌های گسترده‌تری را انجام دهد، اشاره کرد: در مجموع عملکرد هیات گلف استان خوزستان قابل قبول و خوب بوده است.

جمشیدی یکی از امتیازات ویژه ۳ تیم برتر سوپر لیگ گلف ایران را سرگروهی در قرعه کشی لیگ سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: امتیازات دیگری که ما می‌توانیم در اختیار آنها قرار دهیم، حمایت‌های بیشتری از این سه تیم خواهد بود همچنین همانطور که مدیرعامل باشگاه ملی حفاری عنوان کرد، این تیم ظاهراً با مشکلاتی روبرو است که به احتمال عدم حضور این باشگاه در لیگ آینده دامن میزند که ما این مشکلات را از مراجع ذی صلاح پیگیری خواهیم کرد تا با توجه به سابقه قهرمانی که این باشگاه دارد حتماً در لیگ ۹۸ ما حضور داشته باشد.

وی بر حمایت صد درصدی فدراسیون گلف از باشگاه‌هایی که در سوپرلیگ، لیگ دسته یک و سایر رویداد های فدراسیون حضور دارند تاکید کرد و افزود: بجز بحث مالی که سرفصلی برای کمک به باشگاه در دستور کار نداریم، در سایر مسائلی که تیم ها نیاز به پشتیبانی دارد از آنها حمایت خواهیم کرد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.