چرایی حضور گلفرهای ایران در مسابقات برترین‌های آسیایی بدون مربی
06 مهر 1398 - 12:38
در گفتگو با مهر بررسی شد؛ مسابقات برترین های آسیا یکی از رویدادهای مهم تقویم سالیانه کنفدراسیون گلف آسیا است که همه ساله با حضور نمایندگان برتر کشورهای مختلف برگزار می شود.
پ
پ

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات برترین های آسیا یکی از رویدادهای مهم تقویم سالیانه کنفدراسیون گلف آسیا است که همه ساله با حضور نمایندگان برتر کشورهای مختلف برگزار می شود.

این رقابت ها در سال جاری میلادی طی روزهای گذشته و به میزبانی چین برگزار شد. علی خزانبیک لژیونر مقیم آلمان از جمله گلفرهای ایرانی حاضر در این رقابت ها بود. خزانبیک که در میان گلفرهای آماتور جهان رنکینگ ۳۶۳۰ را در اختیار دارد با دعوت مستقیم فدراسیون جهانی گلف در مسابقات چین شرکت داشت. حسن کریمیان هم بر اساس سهمیه اختصاص داده شده به فدراسیون گلف ایران و به عنوان بهترین بازیکن به رقابت های برترین های آسیا اعزام شد.

این دو گلفر ایران بعد از دو روز تمرین در چین، رقابت های خود در جمع برترین های آسیا را انجام دادند در حالیکه مربی در کنار آنها نبود. در واقع کریمیان به عنوان بازیکن – مربی به چین اعزام شد و به همین دلیل فردی دیگری در جایگاه مربی در ترکیب تیم اعزامی قرار نگرفت.

حمید عزیزی رئیس فدراسیون گلف در گفتگو با خبرنگار مهر در توضیح چرایی این موضوع مسائلی مانند محدودیت مالی را مطرح کرد اما در عین حال تاکید داشت که توانمندی و تجربه گلفری مانند کریمیان به اندازه ای است که نیاز به مربی را برطرف می کند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه گلف و شرایط آن با دیگر رشته ها کاملا متفاوت است، گفت: صحبت هایم را با یک مثال آغاز می کنم، در فوتبال ممکن است توانایی و شرایط بدنی و آمادگی یک بازیکن مورد پسند و تایید یک مربی باشد اما مربی دیگر نظر مثبتی در مورد همان بازیکن نداشته باشد چراکه متر و معیار دقیقی برای انتخاب بازیکن و ملاک های موردنظر وجود ندارد.

رئیس فدراسیون گلف ادامه داد: در رشته ای مانند کشتی هم سلیقه مربیان تعیین کننده است. در مسابقات همین رشته هم تصمیم داور و امتیازاتی که توسط او داده می شود، کشتی گیر برتر را مشخص می کند. یعنی سلیقه داور کاملا تاثیرگذار است. در گلف اما شرایط اینگونه نیست. امتیازات به صورت واضح وضعیت بازیکنان را نسبت به یکدیگر مشخص می کند و هیچ تصمیم فردی یا سلیقه ای در آن تاثیرگذار نیست.

عزیزی تاکید کرد: بر همین اساس می توان با اطمینان گفت که حسن کریمیان از بهترین گلفرهای ایران است که سال ها در سطح اول فعالیت داشته و همیشه دارای رتبه های برتر بوده است. توانایی و تجربه او در حدی است که می توان روی او و کمک هایش در رقابتی در این سطح حساب کرد.

وی با بیان اینکه در خیلی از رشته ها بازیکن – مربی داشته ایم، تصریح کرد: اتفاقا این نفرات موفق هم بوده اند. در مورد مسابقات برترین های گلف آسیا در واقع ما از بهترین بازیکن خود به عنوان مربی هم استفاده کرده ایم.

رئیس فدراسیون گلف محدودیت های مالی را از عوامل تاثیرگذار در این تصمیم گیری عنوان کرد و گفت: شرایط مالی فدراسیون به گونه ای نیست که بتوانیم با دست باز اعزام داشته باشیم. در مورد مسابقات برترین های آسیا هم امکان اعزام بیش از دو نفر را نداشتیم. علاوه بر این مربی که قرار است که کنار کریمیان و خزانبیک قرار بگیرد باید دانش و تجربه بالاتری از خودِ آنها داشته باشد. این دو گلفر ایران به اندازه خیلی از مربیان توانمند و با تجربه هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.