زیرساخت گلف در ایران مقداری ضعیف است/ در سنوات قبل در رنکینگ جهانی 20 پله صعود کردیم
03 مهر 1398 - 14:17
مهرداد جمشیدی در گفتگو با خبرگزاری برنا: در این دوره از مسابقات 2 نفر از اعضای تیم ملی‌‌ ما حضور دارند، یک نفر کریمیان کاپیتان، سرمربی تیم ملی‌ و بهترین بازیکن ما و علی خزانبیک لژیونر ما که مقیم کشور آلمان است در این مسابقات شرکت می‌کنند.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف ؛ مهرداد جمشیدی، دبیر فدراسیون گلف، طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص اعزام تیم ملی ایران به مسابقات برترین‌های گلف آسیا بیان کرد: این رقابت‌ها تقریبا همه ساله برگزار می‌شود و در این مسابقات کشورهایی که عضو فدراسیون جهانی هستند، دو نفر سهمیه دارند که با دعوت‌نامه‌ای که از طرف فدراسیون جهانی به سراسر کشور فرستاده می‌شود، این 2 نفر سهمیه مشخص خواهد شد. در این دوره از مسابقات 2 نفر از اعضای تیم ملی‌‌ ما حضور دارند، یک نفر کریمیان کاپیتان، سرمربی تیم ملی‌ و بهترین بازیکن ما و علی خزانبیک لژیونر ما که مقیم کشور آلمان است در این مسابقات شرکت می‌کنند.

وی افزود: مسابقات به صورت نتایج انفرادی است، خزنده در سنوات گذشته که شرکت کرده بود، توانسته رکورد خوب یعنی WAGR یا رنکینگ بین‌المللی را به دست بیاورد که به واسطه این رنکینگ بین‌المللی، هر ساله به صروت مستقیم به این مسابقات از طرف فدراسیون جهانی دعوت می‌شود.

جمشیدی اظهار داشت: به عنوان نفر دوم تیم، بهترین بازیکن خود را در کنار او قرار دادیم تا از 2 سهمیه‌ای که در این مسابقات داشتیم، استفاده کرده باشیم. این مسابقات در 4 راند برگزار می‌شود، اگر امتیاز حد نصاب را در دوره اول و دوم بیاورند به دوره نیمه نهایی و نهایی می‌رسند که در نهایت رنکینگ WAGR آن‌ها، یک رنکینگ بین‌المللی‌ مشخص می‌شود.

دبیر فدراسیون گلف در پایان گفت: در این دوره از مسابقات حدود 120 نفر از بهترین گلف‌بازهای آسیا شرکت می‌کنند و آن‌ها در سطح بسیار حرفه‌ای هستند، کشورهایی شرکت می‌کنند که غالبا بین 70 تا 80 زمین رسمی گلف در کشورشان دارند، با مربیان خارجی کار می‌‌کنند و زیرساخت بسیار مناسبی نسبت به ما دارند. زیرساخت گلف در ایران مقداری ضعیف است ولی پتانسیل‌ها و استعدادهایی که داریم بسیار قوی وجود دارد. امیدواریم بتوانند به مرحله نهایی و نیمه نهایی برسند. شانس خوبی داریم که بتوانیم در این دوره به مرحله نهایی برسیم انشاالله با رقیبان سرسختی که داریم و امکاناتی که آن‌ها دارند، بتوانیم رنکینگ را بدست بیاوریم. کما این که ما توانستیم این کشورها را پشت سر بگذاریم و در سنوات گذشته در رنکینگ جهانی 20 پله صعود کردیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.