فدراسیون در تلاش برای کسب میزبانی مسابقات بین‌المللی مینی‌گلف 2020 در جزیره کیش است
13 شهریور 1398 - 12:27
جمشیدی: مهرداد جمشیدى در جمع خبرنگاران درباره بهره‌برداری از نخستین زمین استاندارد مینی‌گلف شهر اصفهان اظهار داشت: زمین مینی‌گلف اصفهان از جمله زمین‌هایی است که جزو استانداردهای چهارگانه فدراسیون جهانی گلف قرار می‌گیرد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی فدراسیون گلف، مهرداد جمشیدى در جمع خبرنگاران درباره بهره‌برداری از نخستین زمین استاندارد مینی‌گلف شهر اصفهان اظهار داشت: زمین مینی‌گلف اصفهان از جمله زمین‌هایی است که جزو استانداردهای چهارگانه فدراسیون جهانی گلف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فدراسیون در تلاش برای کسب میزبانی مسابقات بین‌المللی مینی‌گلف 2020 در جزیره کیش است، افزود: به همین دلیل در آبان ماه میزبان یکی از مسئولان فدراسیون جهانی مینی‌گلف هستیم و امیدوارم با سفر او به شهر اصفهان مجوز بین‌المللی زمین مینی‌گلف اصفهان را نیز دریافت کنیم تا در آینده میزبان مسابقات آسیایی و جهانی باشد.

دبیر فدراسیون گلف ادامه داد: امسال برای دومین بار اقدام به برگزاری المپیاد استعدادیابی کردیم که رشته مینی‌گلف نیز به این مسابقات اضافه شد. مسابقات رشته گلف در تهران برگزار شد، استان مازندران میزبان مسابقات مینی‌گلف پسران بود و المپیاد استعدادهای برتر مینی‌گلف دختران کشور نیز از 7 تا 10 شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود.

وی معرفی چهره‌های جدید در رشته‌های گلف و مینی‌گلف را از اهداف برگزاری المپیاد استعدادهای برتر دانست و گفت: با برگزاری این المپیاد جامعه آماری رشته‌های گلف و مینی‌گلف در رده سنی زیر 18 سال دوبرابر شده است.

جمشیدی با بیان اینکه 25 استان در رشته گلف فعال بوده و 5 استان نیز به تازگی به این رشته ورود کرده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته 9 استان در المپیاد استعدادهای برتر شرکت کردند که امسال به 15 استان افزایش پیدا کرده است و برنامه فدراسیون برای سال آینده مشارکت صد درصدی استان‌ها در این رقابت‌ها است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات زمین گلف ورزشگاه نقش‌جهان بیان کرد: از آخرین وضعیت این زمین اطلاع دقیقی ندارم. ساخت این زمین به اتمام نرسیده و مشکل زیرساختی دارد چون برای احداث یک زمین گلف استاندارد به مساحتی حدود 50 تا 60 هکتار نیاز است.

دبیر فدراسیون گلف تصریح کرد: زمین گلف مجموعه ورزشی انقلاب تهران تنها زمین نیمه‌استاندارد کشور است که 80 درصد مسابقات و رویدادها را میزبانی می‌کند، در حالی که زمین گلف نقش‌جهان اصفهان زمین 18 میدانه خاکی است اما نیاز به مرمت، بازسازی و چمن‌کاری و صرف هزینه گزاف دارد و این در حالی است که نگهداری از این زمین و چمن آن نیز به هزینه بالاتری نیاز دارد. البته این مانع پیگیری توسعه ورزش گلف در استان‌ها و از جمله اصفهان نمی‌شود.

وی با اشاره به تکمیل 45 روزه زمین مینی‌گلف استاندارد شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از هیئت استان اصفهان قول گرفتیم که یک زمین تمرینی گلف نیز احداث کند، چون استان‌هایی مانند لرستان با وجود نداشتن زمین استاندارد گلف و با یک زمین تمرینی چند ملی‌پوش به گلف ایران معرفی کرده‌اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.